Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

E-mail Print PDF

Κατάργηση όλων των Γραφείων Εκπαίδευσης και ταυτόχρονα αύξηση των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , κυρίως εκεί που υπάρχει μεγάλος όγκος σχολικών μονάδων , προβλέπει το σχέδιο του υπ. Παιδείας .

Το ίδιο σχέδιο νόμου θα προβλέπει ριζική αναδιάρθρωση των υπηρεσιών της Κεντρικής Υπηρεσίας του υπ. Παιδείας.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δεν  έχει ξεκαθαρίσει

 ακόμη το πότε θα καταθέσει , προς ψήφιση, στη Βουλή το σχετικό  σχέδιο νόμου .

Ωστόσο , σύμφωνα με συνεργάτη της υπουργού Αννας Διαμαντοπούλου, μέχρι το καλοκαίρι  θα έχουν υλοποιηθεί οι αποφάσεις, ώστε από την 1η Σεπτεμβρίου να ισχύσει το νέο «μοντέλο» Περιφερειακής Εκπαίδευσης. 

Η υπ. Παιδείας είχε αποστείλει στους φορείς τη 1η Δεκεμβρίου ,κείμενο προτάσεων που έφερε τον τίτλο: «Αναβάθμιση της διοίκησης της εκπαίδευσης»

(ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ).

Προηγουμένως η υπ. Παιδείας  ζήτησε και παραδόθηκε ήδη στο γραφείο της σχετική μελέτη από το Ιδρυμα Τσάτσου , πάνω στην οποία δουλεύει το επιτελείο της υπ. Παιδείας και απ ότι φαίνεται , σύμφωνα με πληροφορίες του esos.gr, συμφωνεί κατά ένα μεγάλο μέρος τόσο η πολιτική ηγεσία του  υπ. Παιδείας , όσο και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος ( ο οποίος έχει της αρμοδιότητα των συγχωνεύσεων και καταργήσεων)

Tα δύο σενάρια που έχει στο γραφείο της η υπ. Παιδείας για την κατάργηση και συγχώνευση Διευθύνσεων Εκπαίδευσης

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΑΛΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ

Πλήρης κατάργηση των 161 γραφείων Α/θμιας και των 86 γραφείων Β/θμιας εκπαίδευσης, καθώς και των 54 Γραφείων Φυσικής Αγωγής καθώς και των 51 Γραφείων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με παράλληλη μεταβίβαση των περισσοτέρων υφιστάμενων αρμοδιοτήτων τους στις σχολικές μονάδες, αλλά και ενός μέρους στις Διευθύνσεις, περιλαμβάνει η μία από τις δύο προτάσεις που παρέδωσε στην υπ. Παιδείας το Ιδρυμα Τσάτσου , ύστερα πό σχετική παραγγελία που έκανε η πολιτική ηγεσία. Ειδικότερα η πρόταση έχει ως εξής:

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Οι αρμοδιότητες μπορούν να υλοποιηθούν με δυο εναλλακτικούς τρόπους.

Ο πρώτος τρόπος αναφέρεται σε έναν ετήσιο κύκλο εφαρμογής των σχετικών αρμοδιοτήτων με βάση έναν κεντρικά αποφασισμένο προγραμματισμό όσον αφορά τις ανάγκες σε προσωπικό, υποδομές και πόρους.

Ο δεύτερος τρόπος περνάει τον ουσιαστικό προγραμματισμό στο επίπεδο της περιφέρειας. Σύμφωνα με αυτό το σενάριο η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης εισηγείται στα όργανα διαβούλευσης που λειτουργούν στο επίπεδο αυτό, οργανώνει το σχετικό δημόσιο διάλογο και καταλήγει σε ένα συνολικό τριετές περιφερειακό εκπαιδευτικό σχέδιο Το περιφερειακό εκπαιδευτικό σχέδιο γίνεται αντικείμενο επεξεργασίας της Περιφερειακής Επιτροπής Διαβούλευσης [U1] (αρ.178 του Ν.3852/2010). Αφού επικυρωθεί στο επίπεδο του Περιφερειακού Συμβουλίου γίνεται πλέον αντικείμενο διαβούλευσης με το Υπουργείο Παιδείας. Στην οριστική του μορφή αποτελεί προγραμματική συμφωνία μεταξύ της Περιφέρειας και της Κυβέρνησης η οποία δεσμεύει και τα δυο μέρη.

Στο επίπεδο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης μεταβιβάζονται δυο βασικά είδη αρμοδιοτήτων:

α) διοικητικού-οικονομικού χαρακτήρα

Για την εξάσκησή τους προτείνεται η αναθεώρηση του άρθρου 2 του Ν.2986/2002 με την προσθήκη στο ήδη υφιστάμενο Τμήμα Διοίκησης, Τμήματος Οικονομικών Υποθέσεων.

β) εκπαιδευτικού σχεδιασμού

Για την εξάσκησή τους προτείνεται η κατάργηση των Τμημάτων Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, και η ενσωμάτωσή τους στο επιτελικό πλέον ΠΕ.ΚΕ.Σ.Ε.Σ.

ΔΗΜΟΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Δυο εναλλακτικές λύσεις για τη συγκρότηση αυτής της δομής.

Α λύση: Ενιαία δομή για την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση

Το επίπεδο λειτουργίας των νέων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης είναι χαμηλότερο από αυτό των υφιστάμενων Διευθύνσεων και υψηλότερο από αυτό των υφιστάμενων Γραφείων.

Οι νέες διευθύνσεις εκπαίδευσης αποτελούνται από τις εξής οργανικές μονάδες:

Α. Γραφείο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης

Οι βασικές υποστηρικτικές υπηρεσίες που έχουν στη σύγχρονη εποχή ανάγκη οι επιμέρους σχολικές μονάδες είναι οι εξής:

Υπηρεσίες Υποστήριξης στις Νέες Τεχνολογίες και την Πληροφορική
Υπηρεσίες Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών
Υπηρεσίες Κοινωνικής  και Ψυχολογικής Υποστήριξης και Ένταξης
Υπηρεσίες Παιδαγωγικής και Διδακτικής Καθοδήγησης.

Οι σχολικοί σύμβουλοι, των οποίων ο αριθμός θα πρέπει επίσης να αυξηθεί μαζί με το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό των ΚΕΔΔΥ και των ΣΣΝ (Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους), το οποίο βεβαίως θα πρέπει και αυτό σταδιακά να ενισχυθεί, εντάσσονται στο Γραφείο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης

Καταργούνται:

-ΚΕΠΛΗΝΕΤ

ΚΠΕ, τα ΕΚΦΕ, τα ΓΡΑΣΕΠ-ΓΡΑΣΥ καθώς και οι υπεύθυνοι Πολιτιστικών Θεμάτων, Περιβαλλοντικής Αγωγής, και Αγωγής Υγείας

Β. Τμήμα Διοίκησης & Οικονομικών Υποθέσεων

Όπου απαιτείται διαχωρισμός αρμοδιοτήτων για τις δυο βαθμίδες αυτός θα γίνει στα δυο αντίστοιχα τμήματα της Διεύθυνσης. Έτσι καταργούνται οι ξεχωριστές για την Α/θμια και Β/θμια Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και συγχωνεύονται σε μια.

Β΄Λύση: Διαχωρισμένες διευθύνσεις για την Α/θμια και τη Β/θμια Εκπαίδευση.

Σε κάθε περίπτωση προτείνεται η πλήρης κατάργηση των 161 γραφείων Α/θμιας και των 86 γραφείων Β/θμιας εκπαίδευσης, καθώς και των 54 Γραφείων Φυσικής Αγωγής καθώς και των 51 Γραφείων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με παράλληλη μεταβίβαση των περισσοτέρων υφιστάμενων αρμοδιοτήτων τους στις σχολικές μονάδες, αλλά και ενός μέρους στις Διευθύνσεις.

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ  ΤΗΝ Γεωγραφική κατανομή ενιαίων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης ανά περιφέρεια,που προτείνει το Ιδρυμα Τσάτσου

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Τη μεταφορά σειράς αρμοδιοτήτων  στους Διευθυντές των σχολείων και παράλληλα τη χορήγηση διευθυντικού  επιδόματος το οποίο θα  χωρίζεται σε δυο μέρη, ένα που αναλογεί ανεξάρτητα από το μέγεθος της σχολικής μονάδας σε επίδομα ευθύνης και ένα που είναι ανάλογο με το μέγεθος της σχολικής μονάδας σε μαθητές ή/και υπηρετούντες εκπαιδευτικούς, προτείνει το Ιδρυμα Τσάτση , μέσω μελέτης , την οποία παρήγγειλε η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας, την  οποία παρουσιάζει κατ αποκλειστικότητα το esos.gr .

Ειδικότερα η πρόταση έχει ως εξής:

Στο Διευθυντή της σχολικής μονάδας μεταφέρονται μια σειρά αρμοδιότητες, πολλές από τις οποίες μέχρι τώρα έχουν τα Γραφεία Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας:

1)    Έχει την ευθύνη της φύλαξης και της ενημέρωσης των ατομικών υπηρεσιακών φακέλων των εκπαιδευτικών. Για το σκοπό αυτό είτε τοποθετείται γραμματέας σε κάθε σχολείο (μέσω μετατάξεων), είτε ορίζεται εκπαιδευτικός με αυτή την αρμοδιότητα στον οποίο όμως δικαιολογείται μειωμένο ωράριο. Σε σύντομο ωστόσο χρονικό διάστημα μέσω της εφαρμογής της ψηφιακής διοίκησης στα σχολεία, οι εν λόγω διευθετήσεις θα καταστούν μη αναγκαίες καθώς όλοι οι υπηρεσιακοί φάκελοι των εκπαιδευτικών θα μπορούν να βρίσκονται σε ψηφιακή μορφή.

2)    Χορηγεί τις άδειες απουσίας κανονικές, ειδικές, γονικές των εκπαιδευτικών.

3)    Αναθέτει τη διδασκαλία πέρα του υποχρεωτικού ωραρίου με υπερωριακή αποζημίωση.

4)    Εποπτεύει τα προγράμματα που εφαρμόζονται στο σχολείο του και αφορούν την Ενισχυτική Διδασκαλία, την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, την εκπαίδευση των παλινοστούντων και αλλοδαπών μαθητών και των άλλων καινοτομικών προγραμμάτων.

5)    Ορίζει τους μέντορες και πρωταγωνιστεί στην αξιολόγηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

6)    Μαζί με τον αντίστοιχο σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής και τους εκπαιδευτικούς της τάξης κάνει μία πρώτη διάγνωση για τον μαθητή και δίνουν μία πρώτη ένδειξη σοβαρότητας της κατάστασης .

Προκειμένου οι διευθυντές των σχολικών μονάδων να ανταποκριθούν στα αυξημένα καθήκοντά τους θα πρέπει να λαμβάνουν σημαντικά αυξημένο διευθυντικό επίδομα. Το διευθυντικό επίδομα χωρίζεται σε δυο μέρη, ένα που αναλογεί ανεξάρτητα από το μέγεθος της σχολικής μονάδας σε επίδομα ευθύνης και ένα που είναι ανάλογο με το μέγεθος της σχολικής μονάδας σε μαθητές ή/και υπηρετούντες εκπαιδευτικούς. Παράλληλα σε κάθε σχολική μονάδα θεσπίζεται θέση Υποδιευθυντή με κύρια ευθύνη την προετοιμασία του προϋπολογισμού του σχολείου και την οικονομική διαχείριση (bursar) σε στενή συνεργασία με το Διευθυντή και με τη Σχολική Επιτροπή.

Γενικά με βάση τη διαπίστωση ότι οι σχολικές μονάδες στην Ελλάδα είναι μικρές σε μέγεθος θα πρέπει να εξεταστεί πολύ σοβαρά η προοπτική ενοποίησης σχολικών μονάδων, πάντοτε ωστόσο με ιδιαίτερη ευαισθησία στις τοπικές ιδιαιτερότητες.

Σε μια πρώτη φάση προτείνεται η ενοποίηση των τριών μορφών σχολικών μονάδων (ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΣΕΚ) που εντάσσονται στο πλαίσιο της ανώτερης δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης σε μια. Σε δεύτερη φάση προτείνεται η συγχώνευση σχολικών μονάδων στη βαθμίδα του γενικού λυκείου, ενόψει ιδιαίτερα των ήδη δημοσιοποιημένων προθέσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου να προχωρήσει σε ριζική αναμόρφωση της βαθμίδας αυτής.

«Αναβάθμιση της διοίκησης της εκπαίδευσης»

Ρεπορτάζ:esos.gr

 Συγχωνεύεις και καταργήσεις οργανικών μονάδων προβλέπει κείμενο προτάσεων που , απέστειλε το υπ. Παιδείας σήμερα στις ομοσπονδίες εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ), στον Σύλλογο Εργαζομένων και την Ομοσπονδία Υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και  στα Παιδαγωγικά Τμήματα όλων των Πανεπιστημίων της χώρας,  ζητώντας να καταθέσουν τις προτάσεις τους, μέχρι την Παρασκευή, 10/12/2010.Ειδικότερα το κείμενο των  προτάσεων  του υπ. Παιδείας , έχει ως εξής:

 

Αναβάθμιση της διοίκησης της εκπαίδευσης

 

Η υφιστάμενη κατάσταση

Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αντανακλά τη γενικότερη εικόνα της δημόσιας διοίκησης, η οποία στη χώρα μας χαρακτηρίζεται από συγκεντρωτισμό και ενίσχυση της εκτελεστικής εξουσίας, αλλά και από την αναποτελεσματικότητα και τις υψηλές περιφερειακές ανισότητες. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα παραμένει, παρά τις όποιες θεσμικές βελτιώσεις, ένα συγκεντρωτικό σύστημα, αφού ελάχιστες ουσιαστικές αρμοδιότητες διοίκησης έχουν μεταφερθεί σε τοπικό-σχολικό επίπεδο. Η εκπαιδευτική πολιτική παράγεται μόνο στην κορυφή της πυραμίδας της διοίκησης (Υπουργείο). Πλήθος εγκυκλίων και νόμων ρυθμίζουν κυρίως κεντρικά και την παραμικρή λεπτομέρεια της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια για την ανάπτυξη δημιουργικών πρωτοβουλιών και στερώντας το σύστημα από την απαραίτητη ευελιξία και προσαρμοστικότητα μέσα σε ταχύτατα μεταβαλλόμενες συνθήκες. Οι παραπάνω διαπιστώσεις ενισχύονται από τη δημιουργία ενός πληθωριστικού και πολύπλοκου συνόλου οργάνων και λειτουργιών με ιδιαίτερες δυσκολίες στην άσκηση αποτελεσματικής εποπτείας και διαχείρισης.

Άλλα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος είναι η πλημμελής επικοινωνία, διασύνδεση και συντονισμός στο εσωτερικό του λόγω των πολλών επιπέδων διοίκησης, ο διεκπεραιωτικός ρόλος των στελεχών και ιδιαίτερα των διευθυντών των σχολικών μονάδων, το γεγονός ότι οι δεσμευτικές κεντρικές αποφάσεις λειτουργούν κάποιες φορές ως άλλοθι αδράνειας, καθώς και η περιορισμένη παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

 

Βασικές αρχές και επιδιώξεις

Η αναδιοργάνωση, ο εξορθολογισμός και η αναβάθμιση του συστήματος οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα χαρακτηριστικά, την ιστορία και τις εμπειρίες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, την ευρωπαϊκή εμπειρία, αλλά και το σχετικό επιστημονικό - ερευνητικό και εμπειρικό υλικό, με βάση το οποίο έχουν αναπτυχθεί πλούσια κριτική και προτάσεις. Πρέπει επίσης να βασίζεται στις, διεθνώς αποδεκτές ως αποτελεσματικές αρχές της αποκέντρωσης, της υπευθυνότητας, της διαφάνειας, της λογοδοσίας, της ποιότητας και της οικονομικότητας.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, η επίτευξη της αποτελεσματικής λειτουργίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος προϋποθέτει:

  • Ενίσχυση του επιτελικού και εποπτικού ρόλου του υπουργείου και σαφή προσδιορισμό αρμοδιοτήτων μεταξύ των οργάνων διοίκησης της εκπαίδευσης.
  • Περιορισμό των επιπέδων διοίκησης και διαμόρφωση απλής και ευέλικτης δομής σε λειτουργική αντιστοιχία με το εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και ενίσχυση του ρόλου των περιφερειακών δομών διοίκησης της εκπαίδευσης στη λήψη και υλοποίηση σημαντικών αποφάσεων.
  • Ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της δυνατότητάς της να προγραμματίζει, να οργανώνει, να υλοποιεί, να αξιολογεί το έργο της.
  • Αποτελεσματικό συντονισμό των δομών και υπηρεσιών στήριξης και επιστημονικής - παιδαγωγικής καθοδήγησης του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας.
  • Οικονομία μέσων, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, ολοκλήρωση ηλεκτρονικής σύγκλισης, απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών.

 

Σε επίπεδο Κεντρικής Υπηρεσίας (ΚΥ), ο οργανισμός του ΥΠ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. αποτελείται από:

  • 5 Γενικές Διευθύνσεις, 4 Ενιαίους Διοικητικούς Τομείς και 2 Ειδικές Υπηρεσίες
  • 40 Διευθύνσεις (εκ των οποίων 9 ανεξάρτητες)
  • 148 Τμήματα και 7 γραφεία.

Το σκεπτικό της αναδιοργάνωσης της ΚΥ βασίζεται στους παρακάτω άξονες:

  • Ενίσχυση των Διευθύνσεων στον επιτελικό, σχεδιαστικό και ελεγκτικό τους ρόλο, με παράλληλη αποκέντρωση των εκτελεστικών αρμοδιοτήτων τους.
  • Ενοποίηση των υπηρεσιών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια (π.χ. λειτουργική διάκριση και διαφοροποίηση) στις κατά το δυνατόν λιγότερες οργανικές μονάδες (π.χ. των υπηρεσιών που αντιμετωπίζουν θέματα της Α/θμιας και της Β/θμιας εκπαίδευσης, αυτών που αντιμετωπίζουν θέματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, των υπηρεσιών οικονομικής διαχείρισης, των υπηρεσιών με μελετητικό προσανατολισμό).
  • Κατάργηση υπηρεσιών των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται σε επιτελικούς εποπτευόμενους φορείς ή στο επίπεδο της περιφέρειας.

 

Σε επίπεδο περιφερειακών δομών, το σύστημα είναι αναπτυγμένο σε τέσσερα επίπεδα (Περιφερειακή διεύθυνση, Διεύθυνση Εκπαίδευσης σε επίπεδο νομού, Γραφείο Εκπαίδευσης σε επίπεδο επαρχίας, και Σχολική Μονάδα).

Στο επίπεδο της περιφέρειας προτείνεται:

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης αποτελεί βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, μέσω μεταφοράς αρμοδιοτήτων οι κυριότερες από τις οποίες είναι:

  • η εξειδίκευση των εθνικών πολιτικών σε περιφερειακό επίπεδο,
  • η εξειδίκευση και η υλοποίηση των στόχων της εθνικής στρατηγικής για την επιμόρφωση,
  • η οργάνωση και η στήριξη των διαδικασιών αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης,
  • η λήψη αποφάσεων για την ίδρυση, οργάνωση, προαγωγή, συγχώνευση μεταφορά και μετατροπή σχολικών μονάδων.

Στο επίπεδο του νομού η ύπαρξη δύο επιπέδων διοίκησης καθιστά το σύστημα δυσλειτουργικό, ενώ ο αριθμός των υφισταμένων δομών διοίκησης είναι υπερβολικά μεγάλος (450 δ/νσεις και γραφεία), διαμορφώνοντας ένα εξαιρετικά υψηλό κόστος λειτουργίας (ενοίκια κτιρίων, στελέχη, διοικητικοί υπάλληλοι και αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί). Παράλληλα, το σύστημα επιστημονικής - παιδαγωγικής καθοδήγησης και στήριξης του εκπαιδευτικού έργου απαρτίζεται από στελέχη και δομές (Σχολικούς Συμβούλους, Υπεύθυνους Π.Α, ΠΟΛ, Α.Α, ΓΡΑΣΕΠ, ΓΡΑΣΥΠ, ΚΕΣΥΠ, ΚΕΔΔΥ, ΚΠΕ,Π.Ε.Κ.) που δεν λειτουργούν με ξεκάθαρους όρους, συντονισμένα και συντεταγμένα σε ένα λειτουργικό και ιεραρχικό πλαίσιο με ξεκάθαρο προσανατολισμό στο στόχο. 

Προτείνεται:

  • - Αναδιοργάνωση, εξορθολογισμός, ενίσχυση και συντονισμός του συστήματος επιστημονικής - παιδαγωγικής καθοδήγησης και στήριξης του εκπαιδευτικού έργου,
  • - Σύσταση ενιαίας δομής και υπηρεσιακής λειτουργίας υποστήριξης για την Α/θμια και Β/θμια,
  • Κατάργηση των Γραφείων Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης και περιορισμός των επιπέδων διοίκησης από 2 σε 1,
  • Ενοποίηση των δομών (διοικητικών και καθοδηγητικών - υποστηρικτικών) που αντιμετωπίζουν κοινά θέματα Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης,
  • Εξορθολογισμός της οργανωτικής δομής των Περιφερειακών Υπηρεσιών και βέλτιστη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού,
  • Βέλτιστη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων (μείωση των ενοικιαζόμενων κτιρίων που στεγάζουν τις περιφερειακές υπηρεσίες, συστέγαση όπου είναι δυνατό κ.λ.π.).

 

Στο επίπεδο της Σχολικής Μονάδας, η ενίσχυση της αυτονομίας της και η μετατροπή της σχολικής μονάδας από φορέα με αποκλειστικά εκτελεστικές αρμοδιότητες σε φορέα γόνιμης υποδοχής και συνδιαμόρφωσης της εκπ/κής πολιτικής αποτελεί κεντρική επιδίωξη. Η απόδοση αυξημένης αυτονομίας στις ΣΜ και η αύξηση των αρμοδιοτήτων των διευθυντών των σχολικών μονάδων καθιστά απαραίτητη τη λήψη μέτρων όπως:

  • Η ευθύνη των οργάνων να συνοδεύεται με την αντίστοιχη εξουσία για την άσκηση όλων των αρμοδιοτήτων,
  • Άρση των επικαλύψεων αρμοδιοτήτων του Δ/ντή με το Σύλλογο Διδασκόντων και τα λοιπά συλλογικά όργανα,
  • Επανεξέταση του διδακτικού ωραρίου των διευθυντών των σχολείων, 
  • Ενίσχυση των ΣΜ με ειδικούς, οι οποίοι θα καλύπτουν ομάδες σχολείων (ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός),
  • Απόδοση ουσιαστικού ρόλου και αποφασιστικών αρμοδιοτήτων σε συλλογικά όργανα,
  • Εκσυγχρονισμός και ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των συλλογικών οργάνων,
  • Ενίσχυση της αυτονομίας των ΣΜ στον προϋπολογισμό και τη διαχείριση των πιστώσεων για λειτουργικές δαπάνες με βάση τις ανάγκες και τον προγραμματισμό της ΣΜ, όπως προκύπτει από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης,
  • Εξορθολογισμός ωραρίου εκπ/κών Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης,
  • Ενοποίηση - συγχώνευση ΣΜ,
  • Ενίσχυση των θεσμών κοινωνικής λογοδοσίας.

 

Πίνακας 18: Γεωγραφική κατανομή ενιαίων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης

ανά περιφέρεια

Περιφέρεια

Αρ. Διευθύνσεων Εκπαίδευσης

Περιφερειακή Ενότητα (Νομός)

Αντιστοιχούντες δήμοι

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

 

 

 

 

 

 

22

Δράμας (4)

Δήμος Δράμας (2), Δήμος Δοξάτου-Παρανεστίου (1), Δήμος Κάτω Νευροκοπίου-Προσοτσάνης (1)

Έβρου (5)

Δήμος Αλεξανδρούπολης-Δήμος Σαμοθράκης (2), Δήμος Διδυμοτείχου (1), Δήμος Ορεστιάδας (1), Δήμος Σουφλίου (1)

Καβάλας-Θάσου (5)

Δήμος Καβάλας-Θάσου (3), Δήμος Νέστου (1), Δήμος Παγγαίου (1)

Ξάνθης (4)

Δήμος Αβδήρων-Δήμος Μύκης-Δήμος-Δήμος Τοπείρου (2), Δήμος Ξάνθης (2)

Ροδόπη (4)

Δήμος Αριανών-Δήμος Μαρώνειας-Σαπών (1), Δήμος Ιάσμου-Δήμος Κομοτηνής (3)

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

 

 

58

Ημαθίας (4)

Δήμος Αλεξάνδρειας (1), Δήμος Βέροιας (2), Δήμος Νάουσας (1)

Θεσσαλονίκης (33)

Δήμος Αμπελακίων-Μενεμένης (2), Δήμος Βόλβης-Δήμος Δέλτα (2), Δήμος Θερμαϊκού (1), Δήμος Θέρμης (1), Δήμος Θεσσαλονίκης (11)*, Δήμος Καλαμαριάς (3), Δήμος Κορδελιού-Ευόσμου (2), Δήμος Λαγκαδά (1), Δήμος Νεάπολης-Συκεών (3), Δήμος Παύλου Μελά (3), Δήμος Πυλαία-Χορτιάτη (2), Δήμος Χαλκηδόνος (1), Δήμος Ωραιοκάστρου (1)

Κιλκίς (3)

Δήμος Κιλκίς (2), Δήμος Παιονίας (1)

Πέλλας (5)

Δήμος Αλμωπίας (1), Δήμος Έδεσσας (1), Δήμος Πέλλας (2), Δήμος Σκύδρας (1)

Πιερίας (4)

Δήμος Δίου-Ολύμπου (1), Δήμος Κατερίνης (2), Δήμος Πύδνας-Κολίνδρου (1)

Σερρών (5)

Δήμος Αμφίπολης-Δήμος Βισαλτίας (1), Δήμος Εμμανουήλ Παπά-Δήμος Νέας Ζίχνης (1), Δήμος Ηράκλειας (1), Δήμος Σιντίκης (1), Δήμος Σερρών (2)

Χαλκιδικής (4)

Δήμος Αριστοτέλη-Δήμος Σιθωνίας (1), Δήμος Κασσάνδρας (1), Δήμος Νέας Προποντίδας (1), Δήμος Πολυγύρου (1)

 

 

ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

 

 

 

10

Γρεβενών (1)

Δήμος Γρεβενών-Δήμος Δεσκάτης (1)

Καστοριάς (2)

Δήμος Καστοριάς (1), Δήμος Νεστορίου-Δήμος Ορεστίδου (1)

Κοζάνης (5)

Δήμος Βοϊου (1), Δήμος Εορδαίας (1), Δήμος Κοζάνης (2), Δήμος Σερβίων-Βελβεντού (1)

Φλώρινας (2)

Δήμος Αμύνταιου (1), Δήμος Φλώρινας-Δήμος Πρεσπών (1)

ΗΠΕΙΡΟΥ

9

Άρτας (2)

Δήμος Αρταίων (1), Δήμος Γεώργιου Καραϊσκάκη-Δήμος Τζουμέρκων-Δήμος Νικόλαου Σκουφά (1)

Θεσπρωτίας (1)

Δήμος Ηγουμενίτσας-Δήμος Σουλίου-Δήμος Φιλιατών (1)

Ιωαννίνων (4)

Δήμος Βόρειων Τζουμέρκων-Δήμος Δωδώνης-Δήμος Ζίτσας (1), Δήμος Ζαγορίου-Δήμος Κόνιτσας-Δήμος Μετσόβου-Δήμος Πωγωνίου (1), Δήμος Ιωαννιτών (2)

Πρέβεζας (2)

Δήμος Ζήρου-Δήμος Πάργας (1), Δήμος Πρέβεζας (1)

ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

20

Καρδίτσας (2)

Δήμος Αργιθέας-Δήμος Λίμνης Πλαστήρα-Δήμος Μουζακίου-Δήμος Παλαμάς (1), Δήμος Καρδίτσας (2)

Λάρισας (8)

Δήμος Αγιάς-Δήμος Κιλελέρ (1), Δήμος Ελασσόνας (1), Δήμος Λαρισαίων (4)**, Δήμος Τεμπών-Δήμος Τυρνάβου (1), Δήμος Φαρσάλων (1)

Μαγνησίας (6)

Δήμος Αλμυρού-Δήμος Ρήγα Φεραίου (1), Δήμος Βόλου (4), Δήμος Ζαγοράς-Μουρεσίου-Δήμος Νότιου Πηλίου-Δήμος Αλονήσου-Δήμος Σκιάθου-Δήμος Σκοπέλου (1)

Τρικάλων (4)

Δήμος Καλαμπάκας-Δήμος Φαρκαδόνας (1), Δήμος Πύλης-Δήμος Τρικαίων (3)

ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

6

Ζακύνθου (1)

Δήμος Ζακύνθου (1),

Κέρκυρας (3)

Δήμος Κέρκυρας-Δήμος Παξών (3)

Κεφαλονιάς (1)

Δήμος Κεφαλονιάς-Δήμος Ιθάκης (1)

Λευκάδας (1)

Δήμος Λευκάδας-Δήμος Μεγανησίου (1)

ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

20

Αιτωλοακαρνανίας (6)

Δήμος Αγρινίου-Δήμος Ξηρομέρου (3), Δήμος Ακτίου-Βόνιτσας-Δήμος Αμφιλοχίας (1), Δήμος Θέρμου-Δήμος Ναυπακτίας (1), Δήμος Μεσολογγίου (1)

Αχαΐα (9)

Δήμος Αιγιαλείας (2), Δήμος Δυτικής Αχαΐας (1), Δήμος Ερυμάνθου-Δήμος Καλαβρύτων (1), Δήμος Πατρέων (5)****

Ηλείας (5)

Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης-Δήμος Πηνειού (1), Δήμος Ανδρίτσαινας-Κρεστένων-Δήμος Ζαχάρως (1), Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας-Δήμος Πύργου (2), Δήμος Ήλιδας (1)

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

17

Βοιωτίας (4)

Δήμος Αλίαρτου-Δήμος Ορχομενού (1), Δήμος Διστόμου-Αράχωβας-Δήμος Λεβαδέων (1), Δήμος Θηβαίων (1), Δήμος Τανάγρας (1)

Εύβοιας (6)

Δήμος Διρφίων-Μεσσαπιών-Δήμος Ερέτριας (1), Δήμος Ιστιαίας-Αιδηψού-Δήμος Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας (1), Δήμος Καρύστου-Δήμος Σκύρου (1), Δήμος Χαλκιδέων (2), Δήμος Κύμης-Αλιβερίου (1)

Ευρυτανίας (1)

Δήμος Αγράφων-Δήμος Καρπενησίου (1)

Φθιώτιδας (5)

Δήμος Αμφίκλειας-Ελάτειας-Δήμος Λοκρών (1), Δήμος Δομοκού-Δήμος Μακρακώμης (1), Δήμος Λαμιέων (2), Δήμος Μώμου-Αγ.Κωνσταντίνου-Δήμος Στυλίδος (1)

Φωκίδας (1)

Δήμος Δελφών-Δήμος Δωρίδος (1)

ΑΤΤΙΚΗΣ

82

Βόρειος Τομέας (11)

Δήμος Αγίας Παρασκευής (1), Δήμος Αμαρουσίου-Δήμος Βριλησσίων (1), Δήμος Ηρακλείου (1), Δήμος Κηφισιάς-Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης (2), Δήμος Μεταμόρφωσης-Δήμος Νέας Ιωνίας (2), Δήμος Χολαργού-Παπάγου (1), Δήμος Πεντέλης (1), Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού-Δήμος Χαλανδρίου (2)

Δυτικός Τομέας (11)

Δήμος Αγίας Βαρβάρας (1), Δήμος Αγίων Αναργύρων (1), Δήμος Αιγάλεω (2), Δήμος Ιλίου (2), Δήμος Περιστερίου (3), Δήμος Πετρουπόλεως (1), Δήμος Χαϊδαρίου (1)

Κεντρικός Τομέας (29)

Δήμος Αθηναίων (18)****, Δήμος Βύρωνος (2), Δήμος Γαλατσίου (2), Δήμος Δάφνης-Υμμητού (1), Δήμος Ζωγράφου (2), Δήμος Ηλιούπολης (2), Δήμος Καισαριανής (1), Δήμος Φιλαδέλεφειας-Χαλκηδόνας (1)

Νότιος Τομέας (14)

Δήμος Αγίου Δημητρίου (2), Δήμος Αλίμου (1), Δήμος Γλυφάδας (2), Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης (1), Δήμος Καλλιθέας (3), Δήμος Μοσχάτου-Ταύρου (1), Δήμος Νέας Σμύρνης (2), Δήμος Παλαιού Φαλήρου (2)

Πειραιάς (4)

Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας (2), Δήμος Σαλαμίνας (1), Δήμος Πόρου-Δήμος Σπετσών-Δήμος Τροιζηνίας-Δήμος Ύδρας (1)

Ανατολική Αττική (10)

Δήμος Αχαρνών (2), Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης (1), Δήμος Διονύσου (1), Δήμος Κρωπίας-Δήμος Μαρκόπουλου-Μεσογαίας (1), Δήμος Λαυρεωτικής-Δήμος Σαρωνικού (1), Δήμος Μαραθώνα-Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου (1), Δήμος Μαρκόπουλου-Μεσογαίας-Δήμος Σπάτων-Αρτέμιδος (1), Δήμος Παιανίας-Δήμος Παλλήνης (1), Δήμος Ωρωπού (1)

Δυτική Αττική (3)

Δήμος Ελευσίνας (1), Δήμος Ασπρόπυργου-Δήμος Μάνδρας (1), Δήμος Μεγαρέων (1)

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

17

Αργολίδας (3)

Δήμος Άργους-Μυκηνών (1), Δήμος Επιδαύρου-Δήμος Ερμιονίδας (1), Δήμος Ναυπλιέων (1)

Αρκαδίας (3)

Δήμος Βόρειας Κυνουρίας-Δήμος Νότιας Κυνουρίας (1), Δήμος Γορτυνίας-Δήμος Μεγαλόπολης (1), Δήμος Τρίπολης (1)

Κορινθίας (4)

Δήμος Βέλου-Βόχας-Δήμος Νεμέας (1), Δήμος Κορινθίων- Λουτρακίου-Αγ. Θεοδώρων (2), Δήμος Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης-Δήμος Συκυωνιών (1)

Λακωνίας (3)

Δήμος Ανατολικής Μάνης-Δήμος Ευρώτα (1), Δήμος Μονεμβασιάς-Δήμος Ελαφόνησου (1), Δήμος Σπάρτης (1)

Μεσσηνίας (4)

Δήμος Δυτικής Μάνης-Δήμος Καλαμάτας (2), Δήμος Μεσσήνης-Δήμος Οιχαλίας (1), Δήμος Πύλου Νέστωρος-Δήμος Τριφυλίας (1)

ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

5

Σάμου (1)

Δήμος Ικαρίας-Δήμος Φούρνων Κορσέων-Δήμος Σάμου (1)

Λέσβου (3)

Δήμος Λέσβου (2), Δήμος Λήμνου-Δήμος Αγ.Ευστρατίου (1)

Χίου (1)

Δήμος Χίου-Δήμος Οινουσών-Δήμος Ψαρών (1)

ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

8

Κυκλάδων (3)

Δήμος Άνδρου-Δήμος Τήνου-Δήμος Σύρου-Ερμούπολης-Δήμος Μυκόνου (1), Δήμος Κέας-Δήμος Κύθνου-Δήμος Σερίφου-Δήμος Σίφνου-Δήμος Κιμώλου-Δήμος Μήλου (1), Δήμος Θήρας-Δήμος Αντιπάρου-Δήμος Πάρου-Δήμος Αμοργού-Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων-Δήμος Ιητών-Δήμος Σικίνου-Δήμος Φολεγάνδρου-Δήμος Ανάφης-Δήμος Αμοργού (1)

Δωδεκανήσου (5)

Δήμος Αγαθονησίου-Δήμος Αστυπάλαιας-Δήμος Καλυμνίων-Δήμος Λειψών-Δήμος Λέρου-Δήμος Πάτμου (1), Δήμος Καρπάθου-Δήμος Κάσου-Δήμος Κέας-Δήμος Κύθνου-Δήμος Νισύρου-Δήμος Τύλου-Δήμος Σύμης-Δήμος Χάλκης (1), Δήμος Κω (1), Δήμος Μεγίστης-Δήμος Ρόδου (3)

ΚΡΗΤΗΣ

21

Ηρακλείου (10)

Δήμος Αρχανών-Αστερουσιών-Δήμος Γόρτυνας (1), Δήμος Ηρακλείου (5), Δήμος Μαλεβιζίου (1), Δήμος Βιάνου-Δήμος Μίνωα- Πεδιάδας (1), Δήμος Φαιστού (1), Δήμος Χερσονήσου (1)

Λασιθίου (3)

Δήμος Αγίου Νικολάου-Δήμος Οροπεδίου (1), Δήμος Ιεράπετρα (1), Δήμος Σητείας (1)

Ρέθυμνο (3)

Δήμος Αγ.Βασιλείου-Δήμος Αμαρίου-Δήμος Ανωγείων-Δήμος Μυλοποτάμου (1), Δήμος Ρεθύμνου (2)

Χανίων (5)

Δήμος Αποκορώνου-Δήμος Σφακίων-Δήμος Γαύδου (1), Δήμος Καντάνου-Σελήνου-Δήμος Κισσάμου-Δήμος Πλατανιά (1), Δήμος Χανίων (3)

*  1ο Διαμέρισμα (2), 2ο Διαμέρισμα (1), 3ο Διαμέρισμα (1), 4ο Διαμέρισμα-Δημοτική Ενότητα Τριανδρίας (3), 5ο Διαμέρισμα (4)

** Δ.Ε Γιάννουλης-Δ.Ε Κοιλάδας- 1ο Διαμέρισμα (1), 2ο Διαμέρισμα (1), 3ο Διαμέρισμα (1), 4ο Διαμέρισμα-Κοινότητα Τερψιθέας (1)

***Δ.Ε Βραχνέϊκων-Δ.Ε.Μεσσατίδος-Δ.Ε.Παραλίας (1), 1ο Διαμέρισμα (1), 2ο Διαμέρισμα (1), 3ο Διαμέρισμα- Δήμος Ρίου (1), 4ο Διαμέρισμα (2).

 

 

Αναζήτηση

παλιό site

Αυτό ειναι το παλιό site της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Δείτε το καινούριο site μας!!