Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Συναντήσεις Αντιπροσωπείας του Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.στο Υπουργείο Παιδείας

E-mail Print PDF

Την Τρίτη 6
Νοεμβρίου 2012, αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης, αποτελούμενη από τον Πρόεδρο, τον Γενικό Γραμματέα, τον Οργανωτικό
γραμματέα, τον Ταμία, τον Έφορο υλικού και ένα μέλος του, επισκέφθηκε το
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού. Από το πρωΐ
μέχρι αργά το απόγευμα, πραγματοποιήθηκε πλήθος προγραμματισμένων συναντήσεων
με τους εκπροσώπους της Πολιτικής Ηγεσίας, τον Υφυπουργό κ. Παπαθεοδώρου, τον Ειδικό Γραμματέα κ. Γκλαβά, Υπουργικούς Συμβούλους, και άλλους
Υπηρεσιακούς Παράγοντες.


Από τις επί μακρόν
συζητήσεις, για όλα τα θέματα που απασχολούν τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ιδιαίτερα
την Τεχνική Επαγγελματική, καθώς και τους Εκπαιδευτικούς της, προέκυψαν τα
παρακάτω:



Α. Για το Νέο Σχολείο της Τ.Ε.Ε.



Έχουν συγκεντρωθεί
προτάσεις φορέων, κλαδικών Συλλόγων και λοιπών μετεχόντων και ενδιαφερομένων. Το
υλικό αυτό πρόκειται να αξιοποιηθεί σε συνδυασμό
με το Σ/Ν για το Τεχνολογικό Λύκειο που είχε ετοιμαστεί από την προηγούμενη
Υπουργό, αλλά και με δεδομένα από το υφιστάμενο καθεστώς των ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ.



Το χρονοδιάγραμμα
ίδρυσης του νέου τύπου σχολείου προβλέπει ότι η τελική πρόταση του Υπουργείου θα
εξεταστεί από επιτροπή εμπειρογνωμόνων και στην συνέχεια θα διαβιβαστεί στη
βουλή για ψήφιση, μέσα στην τρέχουσα σχολική χρονιά. Η έναρξη λειτουργίας του θα
γίνει με μεταβατική περίοδο την επομένη σχολική χρονιά 2013 – 2014. Σε κάθε
περίπτωση, λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι πριν από την υποβολή του Σ/Ν θα υπάρξει
διαβούλευση με τους Φορείς των Εκπαιδευτικών επί της προτάσεως του Υπουργείου,
όταν αυτή λάβει την τελική της μορφή και δημοσιοποιηθεί.



Σκέψεις που φαίνεται
να προκρίνονται είναι η λειτουργία του Σχολείου με τρία βασικά έτη σπουδών, με
παρακολούθηση Κατευθύνσεων στο Α΄ έτος,
αντίστοιχων Τομέων στο Β΄ έτος
(μάλλον πολύ λιγότερων από αυτούς που υφίστανται σήμερα) και Ειδικοτήτων στο Γ΄ έτος (που θα
αντιστοιχούν σε τμήματα Σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης). Θα χορηγεί Απολυτήριο
(ισότιμο με αυτό του Γενικού Λυκείου) και Πτυχίο Επιπέδου ΙΙ με στόχο
την τροφοδότηση της αγοράς εργασίας με ανθρώπινο τεχνικό δυναμικό μεσαίων
στελεχών.



Δημιουργία Δ΄ έτους Εξειδίκευσης, για τη
χορήγηση Πτυχίου Επιπέδου ΙΙΙ, μετά από εξετάσεις πιστοποίησης. Στο έτος αυτό θα περιλαμβάνεται και πρακτική
άσκηση. Ένα ποσοστό των αποφοίτων του Δ΄έτους θα εισάγεται στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση μέσω διαδικασίας που δεν έχει καθοριστεί ακόμη. Επί αυτού
διατυπώσαμε την πρότασή μας να
λειτουργήσει άμεσα το Δ΄ έτος από την πρώτη σχολική χρονιά που
ξεκινήσει η λειτουργία του νέου αυτού τεχνικού – επαγγελματικού σχολείου
(2013-2014), για τους κατόχους πτυχίων Τ.Ε.Ε. παλαιοτέρων ετών (ΕΠΑ.Λ., ΕΠΑ.Σ.,
Τ.Ε.Ε., Τ.Ε.Λ., Κ.Ε.Τ.Ε., κλπ).



Επίσης υποβάλλαμε
άλλη πρότασή μας, σχετικά με την δημιουργία
αυτοτελών τμημάτων για αποφοίτους οποιουδήποτε
τύπου Λυκείου, (όταν συμπληρώνεται
επαρκής αριθμός μαθητών), με δύο χρόνια σπουδών που θα διδάσκονται μόνο
μαθήματα Τομέα και Ειδικότητας (αντίστοιχα της Β΄ και Γ΄ τάξης), και θα έχουν πρόσβαση
στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ήδη καταγράφεται αυξημένη προσέλευση αυτής της
κατηγορίας μαθητών στα ΕΠΑ.Λ. και στις ΕΠΑ.Σ., η οποία αναμένεται να είναι
ακόμη μεγαλύτερη εάν τα Τμήματα αυτά λειτουργήσουν με συμπαγή 5ωρα, χωρίς κενά
στο πρόγραμμα, και σε ωράριο που θα διευκολύνει την δυνατότητα των μαθητών να
εργάζονται παράλληλα.



Λάβαμε υποσχέσεις
ότι οι παραπάνω προτάσεις μας θα ληφθούν σοβαρά υπόψη.



Διαπιστώσαμε επίσης
ότι αποτελεί κοινή πεποίθηση όλων των παραγόντων του Υπουργείου με τους οποίους
συνομιλήσαμε, ότι είναι η αναγκαία η
συνέχιση λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.), με πλαίσιο
λειτουργίας και ειδικότητες για τα οποία δεν υπάρχει ακόμη κατασταλαγμένη άποψη.



Καταθέσαμε επίσης
την πάγια θέση μας για ύπαρξη και
λειτουργία σχολείων Τ.Ε.Ε. αποκλειστικά και μόνο στο Υπουργείο Παιδείας.
Ωστόσο, κανείς αρμόδιος δεν σχολίασε, ούτε εξέφρασε τις προθέσεις του
Υπουργείου σχετικά με παλαιότερες προτάσεις που είχαν διατυπωθεί για λειτουργία
σχολείων της Τ.Ε.Ε. στα πλαίσια άλλων Υπουργείων, εκτός του Παιδείας.



Στο επίκαιρο θέμα
των μεταβολών των σχολικών μονάδων, αναφορικά
με συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων της Τ.Ε.Ε., ο Υφυπουργός μας δήλωσε
κατηγορηματικά ότι δεν υφίσταται κανένα τέτοιο θέμα, και ότι ενόψει της θεσμοθετήσεως του νέου
σχολείου δεν πρόκειται να γίνει καμία αλλαγή στις υφιστάμενες σχολικές μονάδες
με την παρούσα τους μορφή.



Β. Για τη Διοικητική Δομή της Τ.Ε.Ε.



Θέσαμε και πάλι τις
προτάσεις μας για ίδρυση Δ/νσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπ/σης στην κεντρική
Υπηρεσία του Υπουργείου, και Δ/νσεων Τ.Ε.Ε. στις Περιφερειακές (αντίστοιχες και
παράλληλες των Δ/νσεων Β΄βάθμιας Εκπ/σης), ή έστω ανασύσταση των Γραφείων Ε.Ε. Τα
παραπάνω φαίνεται ότι είναι πέραν των προθέσεων της πολιτικής ηγεσίας του
Υπουργείου, και δεν φαίνεται να έχει γίνει αντιληπτή η αναγκαιότητα εφαρμογής
της πρότασής μας. Πάντως, μας διαβεβαίωσαν ότι κάτι σχεδιάζεται, το οποίο κατά
την άποψή τους θα είναι καλύτερο από το σημερινή παντελή απουσία διοικητικής δομής
της Τ.Ε.Ε., αλλά δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο προς το παρόν.



Γ. Συνδικαλιστικά



Ο Υφυπουργός μας
διαβεβαίωσε ότι η αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς θα είναι ειδικά
προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες του κλάδου, απέκλεισε κατηγορηματικά το
ενδεχόμενο να οδηγεί σε «τιμωρία», ούτε έχει αυτή τη στόχευση. Μέσα στο
Νοέμβριο θα κατατεθεί η τελική πρόταση της επιτροπής που συγκροτήθηκε για αυτό
το λόγο, και στη συνέχεια θα ακολουθήσει δημόσια διαβούλευση, ώστε να
ολοκληρωθεί μέσα στην τρέχουσα σχολική χρονιά.



Για τα πολλά κενά εκπαιδευτικών που παρατηρούνται στα σχολεία της Τ.Ε.Ε.,
ο Υφυπουργός δήλωσε ότι οι πιστώσεις αναπληρωτών που έχουν απομείνει είναι
ελάχιστες, και ότι τις προσεχείς μέρες θα γίνει και η τοποθέτηση των
τελευταίων. Άφησε να εννοηθεί ότι η πλήρης κάλυψη των κενών θα γίνει από τον
Ιανουάριο με αναπληρωτές πεντάμηνης
σύμβασης. Σημείωσε δε, ότι τη
φετινή χρονιά είχαν τις λιγότερες πιστώσεις αναπληρωτών και ταυτόχρονα ραγδαία
αύξηση των συνταξιοδοτήσεων, με αποτέλεσμα να μένουν ακάλυπτες χιλιάδες
διδακτικές ώρες.



Υπάρχει η σκέψη για αύξηση του διδακτικού ωραρίου αλλά είναι μακρινή και πιθανόν να αποτραπεί σχετική
απόφαση, με την κατά το δυνατόν καλύτερη αξιοποίηση και ορθολογική τοποθέτηση του
εκπαιδευτικού προσωπικού.



Για το θέμα των αναθέσεων
μαθημάτων, καταγράφηκε
η πρόθεση του Υπουργείου για συνολικό επαναπροσδιορισμό – επανακαθορισμό,
σύμφωνα με τις ανάγκες της εκπαίδευσης και τις δυνατότητες των κλάδων – ειδικοτήτων,
όπως προκύπτουν από το γνωστικό αντικείμενο των αναλυτικών προγραμμάτων των σπουδών
τους.



Δ. Άλλα Θέματα



Για τη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών
αναφέρθηκε ότι αρμόδιο είναι το Υπουργείο Εσωτερικών και εκεί πρέπει να εστιαστούν
οι παραστάσεις και οι ενέργειες μας.



Για τα επαγγελματικά
δικαιώματα των αποφοίτων
της Τ.Ε.Ε. δηλώνεται ότι η προσπάθεια που ξεκίνησε θα συνεχιστεί μέχρι
την ολοκλήρωσή της με την έκδοση – καθορισμό όλων των επαγγελματικών
δικαιωμάτων που εκκρεμούν, και ότι στόχος του Υπουργείου είναι η πλήρης αντιστοίχηση με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Επαγγελματικών
Προσόντων.



Με τους Υπουργικούς Συμβούλους
συζητήθηκαν επιμέρους προτάσεις μας για θέματα και προβλήματα της Τ.Ε.Ε., όπως η
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα,
η μείωση του ωραρίου των υπευθύνων
εργαστηρίων, η απόδοση 2ης
ειδικότητας, κ.α. Τα έγγραφα με τις θέσεις μας έχουν ήδη ληφθεί από
τους αρμοδίους υπαλλήλους του Υπουργείου και τα επεξεργάζονται προκειμένου να
δοθούν λύσεις, όπως έγινε με το πρόγραμμα της «Μαθητείας». Η Ομοσπονδία μας θα
παρακολουθεί «κατά πόδας» την εξέλιξη των θεμάτων αυτών μέχρι την οριστική λύση
τους.



Ε. Γενικά Συμπεράσματα



Οι επαφές μας με τον
Υφυπουργό, τον Ειδικό Γραμματέα, τους Υπουργικούς Συμβούλους και τους
Υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου ήταν «ανησυχητικά εποικοδομητικές».
Και εξηγούμαστε:



Διαπιστώσαμε
ειλικρίνεια στην προσέγγιση, διάθεση συνδιαλλαγής και συνεννόησης, καθώς και
καλές προθέσεις, τόσο από την
Πολιτική Ηγεσία, όσο και από τους Υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου. Όμως:



Τα προβλήματα
της Παιδείας και ειδικώς της Τ.Ε.Ε. παραμένουν ακόμη άλυτα. Μέχρι
να δούμε να αρχίσουν να υλοποιούνται κάποιες αλλαγές, έχουμε δικαίωμα να
είμαστε επιφυλακτικοί.

Για να
εφαρμοστούν οι πολιτικές χρειάζονται χρήματα. Μέχρι να γίνουν Πολιτικές η κατανόηση και οι καλές
προθέσεις, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Για την χρηματοδότηση των αλλαγών
επιβάλλεται στήριξη από το σύνολο της Κυβέρνησης. Οι εξελίξεις όμως που βιώνουμε
μόνο για δυσοίωνες προβλέψεις μας προετοιμάζουν.

Τα τελευταία 30
χρόνια πέρασαν από τη θέση αυτή πολλοί Υπουργοί Παιδείας. Δεν μπορούμε να καταλογίσουμε σε κανέναν «κακές προθέσεις». Τα
αποτελέσματα όμως στην Παιδεία και ειδικά στην ΤΕΕ ήταν καταστροφικά,
με κύρια αιτία ότι ο κάθε Υπουργός θεωρούσε υποχρέωσή του να ξηλώσει το έργο
του προηγούμενου, για να συνδέσει το όνομά του με νέες ριζικές αλλαγές, που
πάντα θα ήταν σωτήριες και …οι τελευταίες. Ο χώρος της Παιδείας απαιτεί «συνέχεια»,
«διάρκεια» και ταυτόχρονα μικρές αλλά συχνές διορθωτικές παρεμβάσεις, που θα
γίνονται πάντα μετά από μελέτη και ανάδραση της πληροφορίας από τη Βάση της,
που είναι οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι καλούνται κάθε φορά να εφαρμόσουν τα νέα
συστήματα στην πράξη.

Καμιά
αναβάθμιση της Παιδείας δεν πρόκειται να επιτευχθεί με εκπαιδευτικούς
απαξιωμένους, καταδιωκόμενους, πεινασμένους, τροφίμους στρατοπέδων και «Λεσχών»
και υπό διαρκές καθεστώς επαναλαμβανομένων απειλών απόλυσης.











Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Last Updated on Monday, 12 November 2012 18:09  

Αναζήτηση

παλιό site

Αυτό ειναι το παλιό site της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Δείτε το καινούριο site μας!!