Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Non paper ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ «ΜΥΘΟΙ & ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ (ΕΠΑΛ) ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ (ΕΠΑΣ)»

E-mail Print PDF
Το νέο
Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ, ενισχυμένο σε «ακραία αγωνιστικότητα», σε σχέση
με το προηγούμενο, περνά από τη στείρα άρνηση στη «δημιουργική» συκοφαντία.

Δεν
διστάζει, με προεξάρχοντα το νέο Πρόεδρό του,  να εκμεταλλεύεται τη
δυσάρεστη θέση των εκπαιδευτικών, που τίθενται στην κινητικότητα, να
ανακαλύπτει επιχειρηματικά συμφέροντα, καθώς και την επικείμενη φαντασιακή
εξυπηρέτησή τους από το Υπουργείο Παιδείας.

Το μόνο
που καταφέρνει είναι να συκοφαντεί εν γένει την τεχνική εκπαίδευση.

Αντίθετα,
η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει προαναγγείλει ότι στο Νομοσχέδιο, που θα
κατατεθεί για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση περιλαμβάνει ένα Γενικό Λύκειο &
ένα τύπο Τεχνικού Λυκείου, στο οποίο εφαρμόζεται καθολικά για όλους τους
μαθητές ο θεσμός της ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, δηλαδή της πρακτικής άσκησης στην επιχείρηση.

Σχεδιάζουμε μια Τεχνική Εκπαίδευση
που στοχεύει στο να προσφέρει Ειδικότητες Επαγγελμάτων, που καλύπτουν τις επιλογές των μαθητών1 και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, και όχι
τους κλάδους και τις ειδικότητες μονίμων καθηγητών2, οι οποίοι
διαμέσου ενός στρεβλού και νοθευμένου πλαισίου, «βρέθηκαν» να στελεχώνουν τα
Επαγγελματικά Λύκεια και τις Επαγγελματικές Σχολές3 . Η πρακτική αυτή, που ακολουθήθηκε τα προηγούμενα
χρόνια, στα ΕΠΑΛ & στις ΕΠΑΣ οδήγησε στην ύπαρξη 110 διαφορετικών
ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, μοναδικό φαινόμενο στον ευρωπαϊκό χώρο.

Παράλληλα,
στο πλαίσιο των νομοθετικών βελτιώσεων
της αναβάθμισης και της ανασυγκρότησης της λειτουργίας των Δημοσίων ΙΕΚ
λαμβάνεται μέριμνα, ώστε αρκετές ειδικότητες επαγγελμάτων, που σήμερα
παρέχονται από τις ΕΠΑΣ να παρέχονται από τα Δημόσια ΙΕΚ3 και
να μπορούν σε αυτές να φοιτούν και απόφοιτοι Γυμνασίου.

Το
σύνολο των μεταρρυθμίσεων, που έχουν εξαγγελθεί από τις προγραμματικές δηλώσεις
του Υπουργού Παιδείας τον Ιούλιο του 2012, τόσο αυτές που έχουν υλοποιηθεί όσο
και αυτές που δρομολογούνται να υλοποιηθούν έως τον Σεπτέμβριο του 2013,
υπακούουν και υπηρετούν μια ενιαία στρατηγική επιλογή: την αναβάθμιση της
Δημόσιας Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης, από το Νηπιαγωγείο έως το
Πανεπιστήμιο, από την τυπική έως την άτυπη μάθηση.


Μας
προκαλεί πραγματική έκπληξη πως αυτές οι μεταρρυθμίσεις αποφασίστηκαν τόσο
σύντομα, χωρίς συζήτηση με τους αρμόδιους φορείς και συλλόγους και κυρίως χωρίς μια
οποιασδήποτε μορφής ΕΡΕΥΝΑ!! Γιατί δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση της
επιστημονικής μελέτης βάση της οποίας αποφασίστηκαν αυτές οι μεταρρυθμίσεις????


Ας
δούμε μερικές από τις πραγματικές αλήθειες: Εντοπίσαμε 12 ανακρίβειες, απορίες,
λάθη ή όπως αλλιώς μπορεί να τις χαρακτηρίσει κανείς! Μπορεί να είναι πολύ
περισσότερες!!! Ας μας επιτραπεί να τις ονομάσουμε πραγματικές αλήθειες…

1η
Πραγματική αλήθεια: Το υπουργείο σέβεται τις επιλογές των
μαθητών όταν οι υπό κατάργηση
ειδικότητες είναι πρώτες στην προτίμηση των μαθητών
και αποδεικνύεται
από το συνολικό αριθμό των μαθητών που τις παρακολουθούσαν μέχρι τώρα;

2η
Πραγματική αλήθεια: Αφού μέχρι τώρα η τεχνική εκπαίδευση
εξυπηρετούσε τα συμφέροντα των μονίμων καθηγητών και δεν λάμβανε υπόψη τις
ανάγκες της αγοράς εργασίας γιατί οι υπό κατάργηση ειδικότητες σχεδιάζεται
σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο να μεταφερθούν στα δημόσια ΙΕΚ; (Μήπως επειδή
ακόμη και στα δημόσια ΙΕΚ οι μαθητές πρέπει να καταβάλουν δίδακτρα ενώ οι
καθηγητές θα εργάζονται ως ωρομίσθιοι, με ιδιαίτερα χαμηλές αποδοχές;).

3η
Πραγματική αλήθεια: Ποιό είναι το «στρεβλό και νοθευμένο πλαίσιο»
πρόσληψης προσωπικού στην εκπαίδευση;

Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ 
ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΟΤΑΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ Ή ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ (Γενικής ή τεχνικής εκπαίδευσης).

Οι προσλήψεις εκπαιδευτικών, γινόταν αρχικά με βάση
την προϋπηρεσία που αποκτούσαν εργαζόμενοι ως αναπληρωτές ( σε διαφορετική
περιοχή της χώρας κάθε χρόνο). Τους 
πίνακες αναπληρωτών τους έδινε κάθε χρόνο στη δημοσιότητα το ΥΠΕΠΘ, όπου
ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορούσε να δει τη σειρά κατάταξης με βάση την προϋπηρεσία του, όπως και αυτή φυσικά των
συναδέλφων του. Όταν άρχισαν οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ, οι επιτυχόντες – διοριστέοι του εκάστοτε
διαγωνισμού διοριζόταν κατά προτεραιότητα με ποσοστό 60/40. Οι επιτυχόντες αλλά
μη διοριστέοι, έπαιρναν επιπλέον μόρια τα οποία πρόσθεταν στα μόρια
προϋπηρεσίας, κάτι που τους βοηθούσε να ανεβούν στο πίνακα κατάταξης των
αναπληρωτών.

Επιπλέον όλοι οι τεχνολόγοι εκπαιδευτικοί έχουν και παιδαγωγική
κατάρτιση παρακολουθώντας την ΑΣΠΑΙΤΕ ή
είναι πτυχιούχοι παιδαγωγικών τμημάτων.

Μύθος: Το
Υπουργείο Παιδείας κλείνει τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, «καταργεί» την Τεχνική
Εκπαίδευση.

Η πραγματικότητα
Στην
τεχνική εκπαίδευση, στα ΕΠΑΛ μετά την Α’ Λυκείου υπάρχουν 12 Τομείς
Επαγγελμάτων με επιμέρους ειδικότητες & στις ΕΠΑΣ 30 Ειδικότητες
Επαγγελμάτων εκ των οποίων καταργούνται στις ΕΠΑΣ 8 Ειδικότητες Επαγγελμάτων
και στα ΕΠΑΛ 2 Τομείς, με επιμέρους Ειδικότητες Επαγγελμάτων.

·        
Οι πέντε από αυτές τις Ειδικότητες Επαγγελμάτων ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ – ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ4 - ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ– ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
& ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΟΣ δεν αποτελούν αντικείμενο της τυπικής δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης, αλλά επαγγελματικές
δεξιότητες5, που μπορούν να αποδίδονται τόσο από τα ΔΗΜΟΣΙΑ
ΙΕΚ, όσο και από Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) ή σε ανώτερο επίπεδο μερικές εξ
αυτών από ΤΕΙ.

·        
Οι  υπόλοιπες 7 Ειδικότητες Επαγγελμάτων αφορούν σε επαγγέλματα υγείας και
πρόνοιας, που οι απόφοιτοί
τους στην πλειοψηφία τους δεν βρίσκουν επαγγελματική αποκατάσταση6.
Παράλληλα, δημιουργείται σύγχυση στην αγορά εργασίας η οποία πλήττει αποφοίτους ανώτερων
βαθμίδων εκπαίδευσης ιδίως ειδικοτήτων επαγγελμάτων, αποφοίτων Δημοσίων ΙΕΚ
& ΤΕΙ7. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις εξής
ειδικότητες επαγγελμάτων: Βοηθοί
Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί
Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών & Βιολογικών Εργαστηρίων
&  Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων5.

4η Πραγματική αλήθεια: Η Αισθητική δεν είναι «δεξιότητα». Λειτουργούν τμήματα στα
ΤΕΙ Αθήνας και Θες/νίκης που ανήκουν στη ΣΕΥΠ (Σχολές Επαγγελμάτων Υγείας –
Πρόνοιας) όπως επίσης και η σχολή γραφικών τεχνών ανήκει στα ΤΕΙ

5η
Πραγματική αλήθεια: Ειδικότητες που παραμένουν, όπως
υδραυλικοί ή τεχνίτες αναπαλαίωσης κτιρίων, μηχανοτεχνίτες κτλ δεν είναι
επαγγελματικές δεξιότητες και γιατί πλέον δεν 
πρέπει να είναι αντικείμενο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά της μεταδευτεροβάθμιας όπως είναι τα ΙΕΚ.

Στην πραγματικότητα η «επαγγελματική δεξιότητα» είναι
αναπόσπαστο μέρος της τεχνικής εκπαίδευσης.

6η Πραγματική αλήθεια: Εφόσον οι απόφοιτοι των ειδικοτήτων αυτών δεν
«βρίσκουν επαγγελματική αποκατάσταση», για ποιο λόγο θα μεταφερθούν στα δημόσια
ΙΕΚ (όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό μέρος του κειμένου);

Πώς εξηγείται το γεγονός ότι όλα τα μεγάλα
ιδιωτικά ΙΕΚ (ΑΚΜΗ, ΞΥΝΗ, ΔΕΛΤΑ, ΣΒΙΕ κτλ) έχουν τις ειδικότητες που
καταργούνται, αφού δεν υπάρχει ζήτηση από την αγορά εργασίας;

7η Πραγματική αλήθεια: Τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι σαφώς καθορισμένα.
Αυτό φαίνεται και από το τίτλο των ειδικοτήτων, αφού ονομάζονται ΒΟΗΘΟΙ,
εξάλλου οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ,ΕΠΑΣ και
των ΙΕΚ παίρνουν πτυχίο επιπέδου 3 με τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα.

Μύθος: Το
Υπουργείο Παιδείας «καταργώντας» τη Δημόσια Τεχνική Εκπαίδευση εξυπηρετεί
ιδιωτικά συμφέροντα και κυρίως ιδιωτικά ΙΕΚ8.

Η πραγματικότητα…
Σε όλη
την επικράτεια λειτουργούν 11 Ιδιωτικά ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ & 387 Δημόσια ΕΠΑΛ
& 102 Δημόσιες ΕΠΑΣ. Από τα 11 ιδιωτικά τα 2 είναι ΕΠΑΛ και οι 9 ΕΠΑΣ, τα
οποία προφέρουν ελάχιστες ειδικότητες από τις 49 Ειδικότητες Επαγγελμάτων που
προσφέρονται στα Δημόσια ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ. Συγκεκριμένα τα ιδιωτικά ΕΠΑΛ &
ΕΠΑΣ είναι στις εξής περιοχές:

·        
Στη  Θεσσαλονίκη 1  ΕΠΑ.Λ.  και 1 ΕΠΑ.Σ.

·        
Στην  Αχαΐα  2  ΕΠΑ.Λ.  και 1  ΕΠΑ.Σ

·        
Στην  Πιερία  2 ΕΠΑ.Σ

·        
Στο  Ηράκλειο  1 EΠΑ.Σ

·        
Στα Τρίκαλα  1  ΕΠΑ.Σ

·        
Στα Χανιά  2 ΕΠΑ.Σ

·        
Στην  Αθήνα 1  ΕΠΑ.Σ


Επίσης,
το Υπουργείο Παιδείας, λειτουργεί
91 Δημόσια ΙΕΚ, τα οποία παρέχουν τις ανάλογες καταργούμενες ειδικότητες
επαγγελμάτων9, αλλά και με τη δρομολογούμενη αναβάθμισή τους
θα μπορούν να τις παρέχουν και σε αποφοίτους Γυμνασίου.

8η Πραγματική αλήθεια: Το
Υπουργείο αναφέρεται στα ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ και όχι στα ΙΕΚ. Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω,
οι ειδικότητες που καταργούνται, παρέχονται από τα γνωστά ιδιωτικά ΙΕΚ, τα
οποία λειτουργούν και με παραρτήματα
στις μεγάλες πόλεις.

9η Πραγματική αλήθεια: Αυτό
συμβαίνει και με άλλες ειδικότητες, αλλά μόνο οι συγκεκριμένες καταργούνται.

Μύθος: Το
Υπουργείο Παιδείας καταργώντας τις θέσεις των 2.482 καθηγητών αυτών των κλάδων
και ειδικοτήτων αφήνει στο δρόμο 20.000 μαθητές, τους αφήνει χωρίς
σχολείο.

Η πραγματικότητα…
Οι
13.165 μαθητές  που από τη σχολική χρονιά 2012-2013 επέλεξαν Ειδικότητες
Επαγγελμάτων, που καταργούνται απρόσκοπτα θα τις ολοκληρώσουν έως να
αποφοιτήσουν. Οι μαθητές που το Σεπτέμβριο του 2013
πρέπει να επιλέξουν Ειδικότητες Επαγγελμάτων στις ΕΠΑΣ ή Τομείς Επαγγελμάτων
στα ΕΠΑΛ θα επιλέξουν μεταξύ των εναπομεινάντων 22 Ειδικοτήτων στις ΕΠΑΣ και 10
Τομέων στα ΕΠΑΛ.

Συγκεκριμένα:
· Στις ΕΠΑΣ:
Το Σεπτέμβριο του 2013 στην Α’ τάξη ΕΠΑΣ
δεν θα παρέχονται οι ειδικότητες που καταργούνται για τους μαθητές, που
αποφοίτησαν εφέτος από την Α’ Λυκείου ΕΠΑΛ ή Γενικού Λυκείου, δηλαδή:
ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΔΥΜΑΤΟΣ, ΒΟΗΘΩΝ ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ,
ΒΟΗΘΩΝ ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ, ΒΟΗΘΩΝ ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ, ΒΟΗΘΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ,
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ & ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ.

Το Σεπτέμβριο του 2013 σε αυτές τις Ειδικότητες
των ΕΠΑΣ υπάρχουν μαθητές μόνον στη Β’ ΕΠΑΣ και είναι συνολικά 5.960, οι οποίοι
αδιάλειπτα θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και γι αυτό το σκοπό θα
απασχοληθούν ωρομίσθιοι καθηγητές, με προτεραιότητα πρόσληψης για αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα,
όπως προβλέψαμε στο σχετικό Νομοσχέδιο που κατατέθηκε 10.


·        
Στα ΕΠΑΛ:

Το Σεπτέμβριο του 2013 στην Β’ τάξη ΕΠΑΛ
δεν θα παρέχεται ο Τομέας Υγείας & Πρόνοιας καθώς και ο Τομέας Εφαρμοσμένων
Τεχνών – Γραφικών Τεχνών, που καταργούνται για τους μαθητές, που αποφοίτησαν
εφέτος από την Α’ Λυκείου ΕΠΑΛ ή Γενικού Λυκείου.

Το Σεπτέμβριο του 2013 σε αυτές τις
Ειδικότητες των ΕΠΑΛ υπάρχουν μαθητές μόνον στη Γ’ ΕΠΑΛ και είναι συνολικά
7.205, οι οποίοι απρόσκοπτα θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και γι αυτό το
σκοπό θα απασχοληθούν ωρομίσθιοι καθηγητές με προτεραιότητα πρόσληψης για αυτούς που τέθηκαν σε
διαθεσιμότητα, όπως προβλέψαμε στο σχετικό Νομοσχέδιο που κατατέθηκε 10.

10η Πραγματική αλήθεια:
Απολύονται για να προσληφθούν κατά προτεραιότητα σαν ωρομίσθιοι; Επιπλέον από
τις 10 Ιουνίου έχουν ξεκινήσει οι εγγραφές. Γιατί το Υπουργείο - από τη στιγμή
που έχει συγκεκριμένο σχέδιο αναβάθμισης της 
Τεχνικής Εκπαίδευσης - δεν
ενημέρωσε τα σχολεία ώστε να μην πραγματοποιήσουν εγγραφές στις υπό κατάργηση
ειδικότητες;

Αν κάποιος
μαθητής-τρια ωστόσο επιθυμεί στο μέλλον να επιλέξει μία από τις ειδικότητες που
θα καταργηθούν θα πρέπει πρώτα να τελειώσει το γενικό λύκειο ή το νέο
τεχνολογικό λύκειο και μετά να πάει στα 
Δημόσια ΙΕΚ στα οποία θα καταβάλει 367€ ανά εξάμηνο, συνολικά 1468€.

Μιλάμε λοιπόν για δημόσια και
δωρεάν παιδεία;


Μύθος: Οι
μόνιμοι καθηγητές των καταργούμενων ειδικοτήτων κάλυπταν πλήρως ή τουλάχιστον
στο μεγαλύτερο μέρος τους τις ανάγκες σε προσωπικό.

Η πραγματικότητα…
Στα
ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ εργάζονται ως σήμερα 10.560 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, δηλαδή
περίπου το 12% του συνόλου του μόνιμου προσωπικού της Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης,

Από
τους 10.560 εκπαιδευτικούς, οι 9.420 είναι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, οι 844
είναι Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (συμπεριλαμβανομένων των ΚΑΤΕΕ και ΚΑΤΕ 11
) και οι 296 είναι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με την κατάργηση των παρεχόμενων
Ειδικοτήτων Επαγγελμάτων καταργούνται 50 κλάδοι ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και
αντίστοιχα τίθενται σε
διαθεσιμότητα  το σύνολο των 296 Καθηγητών αποφοίτων Δ.Ε., 
218 από το σύνολο των 844 Καθηγητών αποφοίτων Τ.Ε. και  1.968 από το
σύνολο των 9.420. Καθηγητών Π.Ε.

Παράλληλα
με τους 10.560 μόνιμους εκπαιδευτικούς ετησίως απασχολούνταν περίπου 750
αναπληρωτές & ωρομίσθιοι καθηγητές, δηλαδή το 6,5%  του απασχολούμενου
πλήθους εκπαιδευτικών. Το ποσοστό των αναπληρωτών και ωρομισθίων διπλασιάζεται
στις ειδικότητες εκπαιδευτικών που καταργούνται. Συγκεκριμένα οι μόνιμοι
καθηγητές, των οποίων οι κλάδοι καταργούνται είναι συνολικά 2.482 και ετησίως
σε αυτούς τους κλάδους και τις ειδικότητες καθηγητών απαιτούνταν περίπου 350
αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καθηγητές, δηλαδή 11% του απασχολούμενου
πλήθους.

11η Πραγματική αλήθεια: Οι σχολές αυτές έχουν μετονομαστεί σε ΤΕΙ από το
1977-78. Οι απόφοιτοι των ΚΑΤΕ που εργάζονται είναι ελάχιστοι και οι
περισσότεροι θα πρέπει να πλησιάζουν το όριο συνταξιοδότησης. Επίσης δεν είναι
καθηγητές αυτών των ειδικοτήτων που καταργούνται γιατί οι ειδικότητες υγείας,
Αισθητικής, γραφικών τεχνών είναι νεότερες και ανήκουν στα ΤΕΙ. Οι καθηγητές ΔΕ
δεν έχουν αναθέσεις θεωρητικών μαθημάτων και συμμετέχουν μόνο στα εργαστήρια,
όπως και σε όλες τις άλλες ειδικότητες.

Μύθος: Στις
καταργούμενες ειδικότητες επαγγελμάτων είχαν πρόσβαση όλοι οι μαθητές της χώρας
για να τις επιλέξουν εάν το επιθυμούσαν.

Η πραγματικότητα…
Σε όλη
την Επικράτεια λειτουργούν 387 σχολικές μονάδες ΕΠΑΛ και  102 σχολικές
μονάδες ΕΠΑΣ. Ως το σχολικό έτος 2012-2013 στα  ΕΠΑΛ μπορούσες να
φοιτήσεις και να αποφοιτήσεις σε μια εκ των 19 προσφερομένων ειδικοτήτων και
στις ΕΠΑΣ σε μία εκ των 30 προσφερομένων ειδικοτήτων. Θεωρητικώς όμως, γιατί στην πραγματικότητα δεν
παρέχουν όλα τα ΕΠΑΛ και όλες οι ΕΠΑΣ το σύνολο αυτών των ειδικοτήτων και των
τομέων, παρά μόνο κάποιες εξ αυτών.

Και το ποιά ειδικότητα παρέχεται πού εξαρτάται
από το αν υπάρχει έστω ένας μόνιμος καθηγητής που μπορεί να «συμπαρασύρει» την
δημιουργία τμήματος, δηλαδή την εγγραφή μαθητών, στο συγκεκριμένο σχολείο και
αν συγκεντρωθεί ο μαγικός αριθμός των 15 μαθητών, ενώ στη νησιωτική και ορεινή
Ελλάδα, ο αριθμός αυτός περιορίζεται στους 10 12.

12η
Πραγματική αλήθεια: Στο πλαίσιο της πολιτικής περιστολής
δαπανών, εντολή του Υπουργείου στις κατά τόπους Δ/νσεις Β/θμιας εκπαίδευσης
ήταν να λειτουργούν κάθε σχολείο τα τμήματα εκείνα στα οποία υπήρχε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Στις ειδικότητες που  δεν υπήρχαν
μόνιμοι εκπαιδευτικοί και δημιουργούνταν τμήματα λόγω αυξημένης ζήτησης από
τους μαθητές, το ΥΠΕΠΘ συστηματικά αδιαφορούσε στην έγκαιρη πρόσληψη
αναπληρωτών.



Γενικά
σχόλια

Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, οι
ειδικότητες που καταργούνται απευθυνόταν κυρίως σε μαθήτριες. Αντίστοιχα και οι
εκπαιδευτικοί των παραπάνω ειδικοτήτων που απολύονται είναι κυρίως γυναίκες.
Ενδεικτικά:

Α. Αν Μακ. Θράκη: Απολύονται
97 γυναίκες 11 άνδρες σύνολο 108

Β.
Β.Α Αιγαίο:               »             25     »      
11     »              »         36

Γ.
Δ. Μακεδονία:          »           60     »      
19     »               »         79

Δ.
΄Ηπειρος:                »           45     »       
17     »               »         62

Ε.
Κρήτη:                      »           108   »       
27     »                »         135

Πρόκειται
δηλαδή για ένα μέτρο, που στοχεύει απροκάλυπτα σε γυναίκες εργαζόμενες,
αυξάνοντας τα είδη υψηλά ποσοστά ανεργίας.

Στις
πιο πάνω ειδικότητες, φοιτούν σε συντριπτικό ποσοστό μαθήτριες.

Ποια
ειδικότητα θα πρέπει να επιλέξει πλέον μια μαθήτρια;

Γιατί
δημοσιεύτηκαν τα ονόματα των υπό διάθεση εκπαιδευτικών πριν ακόμη ψηφιστεί το
πολυνομοσχέδιο; Γιατί τόση βιασύνη ;Μήπως πρέπει να σκεφθείτε ότι είμαστε
ΑΝΘΡΩΠΟΙ και όχι αριθμοί που βολεύουν
………

Προσπαθήστε
λοιπόν να αναβαθμίσετε την τεχνική παιδεία με ορθόδοξο τρόπο και μη
προσβάλλεται την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ όλων των υπό διαθεσιμότητα – απόλυση τεχνολόγων
εκπαιδευτικών με παραπληροφόρηση και αδύναμα επιχειρήματα.

Με εκτίμηση 

Οι υπό διαθεσιμότητα
τεχνολόγοι εκπαιδευτικοί N. Ξάνθης

Last Updated on Thursday, 18 July 2013 15:04  

Αναζήτηση

παλιό site

Αυτό ειναι το παλιό site της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Δείτε το καινούριο site μας!!