Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Το Νέο «non paper» του Υπουργείου Παιδείας

E-mail Print PDF
Υπουργείο Παιδείας: Νέο «non paper» και Εγκύκλιος για τις «απολύσεις» των
2.500 Εκπαιδευτικών. - Προθεσμία έως Δευτέρα 15/7/2013 για να
οριστικοποιηθούν οι λίστες δίνει το Υπουργείο (όλη η Εγκύκλιος παρατίθεται
στο τέλος).

Το Υπουργείο Παιδείας «ομολογεί»  έστω και αν
δηλώνει τα αντίθετα  ότι έρχονται και νέες …
Με νέο «non paper» το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να
δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα για τις ξαφνικές «απολύσεις» εκπαιδευτικών και
την διάλυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.



Ο Υπουργός κ. Κώστας Αρβανιτόπουλος, όπως όλοι οι
πεφωτισμένοι και καλοί πολιτικοί ξέχασε μέσα σε μία εβδομάδα όσα δήλωνε με
έμφαση «περί μη απόλυσης κανενός εκπαιδευτικού»...







Σύμφωνα με εγκύκλιο  του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου κ. Κυριαζή
(παρατίθεται στο τέλος), οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης  θα πρέπει έως
τη Δευτέρα  να στείλουν με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τις «λίστες» με
τους εκπαιδευτικούς των 52 ειδικοτήτων της Β/θμιας Επ/κής Εκπ/σης που
καταργούνται και έως την Τετάρτη 17.7.2013 όλα τα δικαιολογητικά που θα
καταθέσουν οι «θιγόμενοι» εκπαιδευτικοί.



Παραλήπτης όλων των αρχείων για
τους "απολυόμενους" εκπαιδευτικούς  είναι το Τμήμα Β’
ΤΕΕ της Δ/νσης Σπουδών Β/θμιας Εκπ/σης των κ.κ. Τάσου Βιολέτη και Σ.
Μερκούρη που έως σήμερα δήλωναν ότι «δεν γνωρίζουν» τίποτα για τις  προαποφασισμένες
αλλαγές και «μεταρρυθμίσεις», αφού βέβαια φρόντισαν πρώτα να «καλύψουν» τους
Κλάδους τους.



Η Εγκύκλιος του Υπουργείου δεν έχει καμία πρόβλεψη για
το τι θα γίνει με όσους εκπαιδευτικούς των καταργούμενων ειδικοτήτων κατέχουν
θέσεις διοίκησης στις σχολικές μονάδες και στις Διευθύνσεις Εκπ/σης.

Εικάζεται, αφού δεν υπάρχει για τις περιπτώσεις αυτές
καμία πρόβλεψη, ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί δεν εξαιρούνται από τη
διαθεσιμότητα και συνεπώς επειδή θα αποχωρήσουν  τα οικεία ΠΥΣΔΕ θα
κλιθούν να τους αντικαταστήσουν  στις διοικητικές τους θέσεις.



Παρεμπιπτόντως και σε ότι αφορά στη Διεύθυνση
Β/θμιας Εκπ/σης Γ΄ Αθήνας η λίστα διαθεσιμότητας περιλαμβάνει 170εκπαιδευτικούς,
ορισμένοι από τους οποίους θα παραμείνουν στις θέσεις τους επειδή εμπίπτουν
στις προστατευόμενες κατηγορίες  που προβλέπει η εγκύκλιος του Υπουργείου.



Όπως, όμως, φαίνεται από το τελευταίο «non paper» του
Υπουργείου Παιδείας θα ακολουθήσουν και άλλες διαθεσιμότητες και
ουσιαστικά απολύσεις εκπαιδευτικών, έως ότου συμπληρωθεί ο μαγικός
αριθμός των 12.500 που σύμφωνα με το συγκεκριμένο ανυπόγραφο έγγραφο
είναι ο τελικός αριθμός των εκπαιδευτικών που έχει ορισθεί σε συμφωνία
με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ότι πρέπει να «αποχωρήσουν»
υποχρεωτικά.



Το Vukentra.gr είχε προαναγγείλει όσα συμβαίνουν
σήμερα εδώ (12.000 απολύσεις Εκπαιδευτικών από την Επαγγελματική
Εκπαίδευση)
και 4 μήνες (κλικ εδώ για να δείτε το άρθρο) και δυστυχώς επιβεβαιώθηκε. Ο τελικός αριθμός των εκπαιδευτικών που θα
κλιθούν «θέλοντας και μη» να περάσουν στην διαθεσιμότητα και στη ανεργία, αφού
θα απολυθούν  είναι πολύ μεγαλύτερος.



Το δεύτερο κύμα «διαθεσιμότητας & απολύσεων»
θα πραγματοποιηθεί το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, αμέσως μετά την κάλυψη των λειτουργικών κενών που θα παρουσιασθούν
στις σχολικές μονάδες  από τα οικεία ΠΥΣΔΕ.



Η Επαγγελματική Εκπαίδευση θα αποτελέσει
πάλι τη δεξαμενή από την οποία «θα αντληθούν» οι εκπαιδευτικοί των νέων
«λιστών» απόλυσης.

Αυτό θα συμβεί γιατί στα σχολεία της επαγγελματικής
εκπαίδευσης τα κενά και πλεονάσματα  για το νέο σχολικό έτος 2013 -14
υπολογίσθηκαν με βάση την προσέλευση των μαθητών και στη πρώτη τάξη (ΕΠΑΣ)
και τις ώρες των μαθημάτων ειδικότητας στη Β’ & Γ΄ Τάξη (ΕΠΑΛ).



Η ουσιαστική κατάργηση της Α΄ Τάξης των ΕΠΑΣ και η
μείωση κατά 70% περίπου των μαθημάτων ειδικότητας στη Β΄ Τάξη του Τεχνολογικού
Λυκείου (θα αντικαταστήσει το ΕΠΑΛ από την 1η
Σεπτεμβρίου που θα μείνει μόνο με την Γ΄τάξη)
σε συνδυασμό με την μείωση  των ειδικοτήτων σε 10 περίπου, θα έχει σαν
αποτέλεσμα  το 40 – 60% των εκπαιδευτικών ειδικότητας να κριθεί υπεράριθμο
σε δεύτερη φάση (τέλη Σεπτεμβρίου).



Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί εφόσον περάσουν τελικά στο
νομοσχέδιο για τους νέους τύπους λυκείου, οι προτάσεις μείωσης κατά 60%
των εργαστηριακών ωρών καλλιέργειας δεξιοτήτων στα σχολικά εργαστήρια και τα
ΣΕΚ, αφού κρίθηκε ότι η εκπαίδευση αυτού του τύπου επιβαρύνει υπερβολικά το
κόστος λειτουργίας της Β/θμιας Εκπ/σης.



Σύμφωνα με πληροφορίες που διαρρέουν από το Υπουργείο
Παιδείας, τα ΣΕΚ θα αποκοπούν από την Επαγγελματική Εκπαίδευση και θα ενταχθούν
στο Σύστημα Δια Βίου Μάθησης, υπό τα δημόσια ΙΕΚ που θα παραμείνουν υπό την
εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας για άλλα δύο χρόνια, πριν περάσουν στις
Περιφέρειες.

Ο σχεδιασμός αυτός στοχεύει στην κάλυψη  του
κόστους λειτουργίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από τα
Κοινωνικά Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που λόγο ατυχών χειρισμών της γραφειοκρατίας
του Υπουργείου είχε πάψει.



Ένας δεύτερος λόγος είναι η διαχείριση και
διάθεση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ που προβλέπονται
για την Β/θμια  Επαγγελματική Εκπαίδευση, λαμβανομένου υπόψη ότι η Ε.ΕΕ.
έχει αποκλίσει την διάθεση κονδυλίων ΕΣΠΑ για τη Γενική Εκπαίδευση, θεωρώντας
ότι αυτή αναβαθμίσθηκε οριστικά με το προηγούμενο Κοινοτικό Πλαίσιο
Στήριξης και δεν δικαιούται πλέον άλλης χρηματοδότησης.

Σήμερα, τα περισσότερα προγράμματα ΕΣΠΑ για την Β/θμια
Εκπ/ση τρέχουν υπό την εποπτεία και διαχείριση του ΙΕΠ (Πρόεδρος ο κ. Σ,
Γκλαβάς, αντιπρόεδρος ο κ. Κουμέντος), ένα μεγάλο μέρος τους μάλιστα πρόκειται
να ενεργοποιηθεί σύντομα για την σύνταξη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων, την
συγγραφή νέων βιβλίων και τις δράσεις (διαφημιστική τροφή στα ΜΜΕ) προβολής της
εικόνας των νέων τύπων Λυκείων.  Όποιος κατάλαβε..... (2.5 δις ευρώ είναι
αυτά...)



Σε ότι αφορά τους εκπαιδευτικούς που θα «περισσεύουν»
στους νέους τύπους Λυκείου και ειδικότερα  οι
έχοντες Τεχνικές και Επαγγελματικές ειδικότητες στο Τεχνολογικό Λύκειο, θα
κλιθούν σε πρώτη φάση να ενταχθούν σε οργανικές θέσεις στα δημόσια ΙΕΚ.



Σε δεύτερη φάση, με την «μεταφορά» των ΙΕΚ στις
Περιφέρειες θα «χάσουν» την εκπαιδευτική ιδιότητα και τα «προνόμια» που αυτή
προσφέρει (διδακτικό ωράριο, άδειες Εορτών και Καλοκαιριού) και θα «μεταταγούν»
υποχρεωτικά στη δευτεροβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση.



Σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα
αποχωρήσουν από την Β/θμια Εκπ/ση θα υπερβεί έως το τέλος του 2013 τους
12.500 που το Υπουργείο με το τελευταίο  δηλώνει σαν οροφή.



Στη συνέχεια  παρατίθονται:

α. Το Νέο «non paper» για τις 12.500
«απολύσεις Εκπαιδευτικών»,

β. το άρθρο για το «Νέο Λύκειο» και τις Αλλαγές που
είχαμε δημοσιεύσει τον Σεπτέμβριο του 2012,

γ. Η Εγκύκλιος του Υπουργείου για τη
Διαθεσιμότητα των 2.500 εκπαιδευτικών και

δ. ο πίνακας των καταργούμενων
ειδικοτήτων της Επαγγελματικής.

Τα σχόλια δικά σας…





Vukentra.gr







Το Νέο «non paper» του
Υπουργείου Παιδείας







Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης στο πλαίσιο των υποχρεώσεών του είχε
ορίσει την συμμετοχή του Υπουργείου Παιδείας στις 12.500 «διαθεσιμότητες»
σε 7.500 εκπαιδευτικούς.



Το Υπουργείο Παιδείας υποστήριξε ότι ο ποσοτικός
προσδιορισμός των υπό Διαθεσιμότητα Εκπαιδευτικών ή Διοικητικών Υπαλλήλων δεν
μπορεί να προηγείται της Έκθεσης Αξιολόγησης των Δομών, των Υπηρεσιών και του
Ανθρώπινου Δυναμικού του.



Γι αυτό προέβη σε αξιολόγηση των δομών του – που
στελεχώνουν 192.000 άτομα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ - και κατέδειξε
με μεθοδολογική αρτιότητα ότι στους σε Διοικητικές Θέσεις έχει 2500 κενές
οργανικές θέσεις που καλύπτουν έως σήμερα αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί και οι
εκπαιδευτικοί που δύνανται να τεθούν σε διαθεσιμότητα δεν υπερβαίνουν τους
2.000.



Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης
υιοθέτησε και υποστήριξε αποτελεσματικά τις τεκμηριωμένες θέσεις του Υπ.
Παιδείας στις πρόσφατες διαπραγματεύσεις.



Παράλληλα, και οι εκπρόσωποι της Task Force & της
Τρόικα συμφώνησαν με τη μεθοδολογική επάρκεια και συνεπώς με τα ποσοτικά
αποτελέσματα του staffing plan, ήτοι 2.000 εκπαιδευτικοί σε
διαθεσιμότητα.



Από τους πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς κατά την 30η
Ιουνίου 2013 το ΥΠΑΙΘ προχωρά με τη σειρά στα παρακάτω βήματα:



1ο Βήμα) στις 4933 κενές
οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ειδικότητες Γυμναστών,
Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και
Καλλιτεχνικών, υποχρεωτική μετάταξη ισάριθμων υπεραρίθμων εκπαιδευτικών των
ιδίων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πλεονάζουν.



2ο Βήμα) «διαθεσιμότητα»
εκπαιδευτικών που προκύπτουν από  κατάργηση κλάδων και ειδικοτήτων σε
ειδικότητες αποφοίτων των Επαγγελματικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Σχολών,
που οδηγούν στην ανεργία ή «επικαλύπτονται» στην αγορά εργασίας από αποφοίτους
ΤΕΙ & Δημοσίων ΙΕΚ.



3ο Βήμα)  υποχρεωτική μετάταξη στις 2.500 κενές
οργανικές θέσεις Διοικητικών Υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ της Κεντρικής
& των Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ καθώς και των Δημοσίων ΙΕΚ
όσων εκπαιδευτικών συνεχίζουν να πλεονάζουν, με ισόποση μείωση αποσπάσεων,
εφόσον είναι κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ.



Μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων
τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη
περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως
Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων,
Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών & Βιολογικών
Εργαστηρίων &  Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς
και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης & Παραγωγής Ενδύματος,
Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει
σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.



Για αυτό το λόγο προχωρήσαμε στην κατάργηση 46
ειδικοτήτων από τις 110 ειδικότητες που υπήρχαν, συνολικά, έως σήμερα, και
συνεπώς στη κατάργηση 2.500 οργανικών θέσεων της τεχνικής εκπαίδευσης εκ των
οποίων οι 2.000 θα τεθούν σε διαθεσιμότητα και οι υπόλοιποι επειδή είτε λόγω
κοινωνικών κριτηρίων είτε λόγω μεταπτυχιακών εξαιρούνται και υποχρεωτικά μετατάσσονται
σε Διοικητικές Θέσεις που υπάρχουν κενά.

Άρα οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα
προέρχονται από την κατάργηση του τομέα Υγείας & Πρόνοιας και των
Ειδικοτήτων Αισθητικής, Κομμωτικής και Γραφικών Τεχνών στα ΕΠΑΛ και στις
ΕΠΑΣ.



Από αυτούς το 60% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε
διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες απαραίτητες και αναγκαίες των
υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και των ΟΤΑ.  Γεγονός που προμηνύει την
αξιοποίησή τους και την επαναπρόσληψή τους στις Υπηρεσίες υγείας του σχετικού
Υπουργείου τους προσεχείς μήνες.

Από τους υπολοίπους που τίθενται σε διαθεσιμότητα
υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο
επάγγελμα είτε μπορούν να ασκήσουν, όπως υδραυλικοί, κομμωτές κ.α.



Επίσης:

«Οι λουφαδόροι εκπαιδευτικοί δεν μετρήθηκαν,
εξαιρέθηκαν από το σύστημα διαχείρισης προσωπικού που κατέγραψε πόσοι
εκπαιδευτικοί είναι υπεράριθμοι και πόσοι λείπουν, ανά βαθμίδα και  ανά
ειδικότητα.

Άρα κανείς λουφαδόρος δεν γίνεται αιτία για να μπει
στη διαθεσιμότητα κάποιος άλλος   εκπαιδευτικός, κάποιος από τους
εκπαιδευτικούς που θα βρίσκονται στη λίστα.



Από το Μάρτιο, έχουμε στείλει όλες τις περιπτώσεις για
όσους υπάρχουν ενδείξεις ότι λουφάρουν στους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης, οι
οποίοι είναι οι μόνοι εκτός των Διευθυντών των Σχολείων που έχουν τη δυνατότητα
να τεκμηριώσουν και να οδηγήσουν στην «έξοδο» τους λουφαδόρους. Πέραν αυτού δεν
ξεπερνούν σύμφωνα με τις ενδείξεις τους 500 δηλαδή το 0,30% των
εκπαιδευτικών.

Δεν γλίτωσαν δηλαδή οι λουφαδόροι και έστειλαν άλλους
στη διαθεσιμότητα.



Πέραν αυτού από τον περασμένο Σεπτέμβριο αρχίσαμε να
καταγράφουμε τους εκπαιδευτικούς σε πληροφοριακό σύστημα. Μέχρι τότε κανείς στο
υπουργείο δεν ήξερε καθημερινά ποιος δουλεύει που και πόσο.  Τώρα πια από
το Σεπτέμβριο μπορεί να μην «υπάρχουν» λουφαδόροι αφού ο έλεγχος που εμείς τώρα
εφαρμόσαμε θα τους οδηγήσει στην τάξη να δουλέψουν»







"Νέο
Λύκειο" έως το Δεκέμβριο “Η Επαγγελματική Εκπαίδευση και οι Καθηγητές
της λίγο πριν το τέλος”







Πυρετώδεις είναι οι διεργασίες στο Υπουργείο Παιδείας για το Νέο Λύκειο και
τη μεταρρύθμιση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε αυτή να έχει νομοθετηθεί έως
το Δεκέμβριο. Σύμφωνα με πληροφορίες την ευθύνη για τον καθορισμό των αλλαγών
και τη σύνταξη του νομοσχεδίου έχει ο ειδικός γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας
Εκπ/σης  συνταξιούχος εκπαιδευτικός κ. Γκλαβάς.

Σε ότι αφορά το Γενικό Λύκειο οι αλλαγές που θα
υπάρξουν στο σχέδιο της κ. Διαμαντοπούλου είναι λίγες έως ελάχιστες.



Μεγάλες αλλαγές θα υπάρξουν στο Τεχνολογικό Λύκειο που
αναμένεται να παρουσιαστεί πολύ διαφορετικό από αυτό που είχε οραματιστεί η
υπουργός Παιδείας του κ. Παπανδρέου.

Οι αρμόδιοι του υπουργείου πιεζόμενοι από τα «λόμπυ»
των καθηγητών γενικών μαθημάτων (Μαθηματική Εταιρία, Ομοσπονδία Φιλολόγων,
Πανεπιστημιακά τμήματα, κλπ.) και με την δικαιολογία της θεσμοθέτησης ενός Νέου
Τεχνολογικού Λυκείου, ισοδύναμου με το Γενικό, προχωρούν στην ουσιαστική
κατάργηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη μορφή που έως σήμερα
γνωρίζαμε.



Παρότι το ποσοστό του μαθητικού δυναμικού σ’ αυτόν τον
κλάδο της Β/θμιας δεν ξεπερνά το 21-28% (το υπόλοιπο φοιτά στη Γενική) η αλλαγή
κρίνεται, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Παιδείας, επιβεβλημένη προκειμένου
να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας στους  εκπαιδευτικούς γενικών μαθημάτων
και ξένων γλωσσών που οι προηγούμενοι υπουργοί Παιδείας διόριζαν μην αντέχοντας
στην κοινωνική και πολιτική πίεση.



Βέβαια οι ειδήμονες της Αν. Παπανδρέου 37 δεν
διαθέτουν, με αντικειμενικά κριτήρια, τις ικανότητες να συνδυάσουν την
εκπαίδευση με την οικονομία σε μία εποχή μάλιστα που η χώρα στερείτε
μικρομεσαίων στελεχών για την παραγωγική μηχανή της.

Πόσο μάλλον την χρονική στιγμή που απόφοιτοι της
Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης εγγράφονται σε ΕΠΑΣ προκειμένου να αποκτήσουν γνώσεις
και επαγγελματικά δικαιώματα  σε επαγγέλματα με υψηλό ποσοστό απασχόλησης
(υδραυλικοί, ψυκτικοί, αισθητικοί, κλπ.).



Στον αντίποδα η οικονομική και παραγωγική «ατμομηχανή»
της Ευρώπης Γερμανία έχει 22-23% γενική εκπαίδευση και 78-79% επαγγελματική. Οι
συγκρίσεις………για τους μη ειδικούς γιατί τα στοιχεία τα χρησιμοποιούν όταν
θέλουν να δικαιολογήσουν την καταστροφή και τα χαράτσια….



Βασικοί συνομιλητές της ηγεσίας του Υπουργείου
Παιδείας και ειδικότερα της ομάδας Γκλαβά σε ότι αφορά το Τεχνολογικό Λύκειο
είναι:



α. Η ομάδα της ΕΠΑΣ Χαϊδαρίου. Συγκροτείται από τον Διευθυντή της ΕΠΑΣ που έχει
προϋπηρεσία ως Προϊστάμενος του Τμήματος Β΄ ΤΕΕ του Υπουργείου  επί
υπουργίας Άρη Σπηλιωτόπουλου και Άννας Διαμαντοπούλου και
εκπαιδευτικούς ΠΕ 17. Η ομάδα αυτή συμμετείχε με προτάσεις και στη
διαβούλευση της κας Διαμαντοπούλου. Ήδη οι προτάσεις της έχουν παραδοθεί χέρι
με χέρι τόσο στην ομάδα Γκλαβά, όσο και στο στέλεχος του Γραφείου Υπουργού
κ. Καν. Αλεξανδρόπουλο.



β. Η ΕΕΤΕΚ (Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής
Εκπαίδευσης & Κατάρτισης). Εμφανίσθηκε από το
πουθενά πριν 2,5  περίπου χρόνια. Ιδρυτής της ο συνταξιούχος εκπαιδευτικός
κ. Κ. Ανδριανοπουλίτης που είναι και πρόεδρός της. Η πορεία
του κ. προέδρου στην εκπαίδευση ήταν «ευδόκιμος». Πτυχιούχος της
ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ, διετέλεσε προϊστάμενος του Τμήματος Β΄ ΤΕΕ του Υπουργείου
Παιδείας επί κυβέρνησης Σημίτη και τακτικός επιμορφωτής εκπαιδευτικών,
στα ΠΕΚ Αττικής την ίδια περίοδο. Μετά τις εκλογές του 2004 ενεπλάκι στην
αναβίωση της ΟΛΤΕΕ, έως την αποχώρησή του από την υπηρεσία λόγω
συνταξιοδότησης, οπότε ίδρυσε την Ε.Ε.Τ.ΕΚ.. Προτάσεις είχε καταθέσει και στην
κ. Διαμαντοπούλου. Στην παρούσα φάση βρίσκεται σε καθημερινή βάση στους
διαδρόμους του Υπουργείου κομίζοντας της προτάσεις του.



γ. Η  ΕΤΕ (Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών). Εκπροσωπείται (επίσημα ή ανεπίσημα) από τον πρόεδρο της κ. Γ. Μουστάκα
διευθυντή του ΣΕΚ Αγ. Αναργύρων, ηλεκτρονικό στην ειδικότητα και μέλος του Δ.Σ.
της ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΑΣΕΤΕ/ΣΕΛΕΤΕ). εκλέχθηκε για 2η φορά στην ηγεσία της Ένωσης,
αν και υπάρχουν αιτιάσεις για τις τελευταίες εκλογές της αφού αυτές δεν έγιναν
αντιληπτές απ’ όλα τα μέλη της. Βασική του πρόταση, που είχε κατατεθεί και στην
κ. Διαμαντοπούλου, είναι η ίδρυση Πειραματικών Τεχνολογικών Λυκείων με πρώτο
αυτό στο χώρο που σήμερα λειτουργούν το 1ο & 2ο ΕΠΑΛ και η ΕΠΑΣ Αμαρουσίου
με ταυτόχρονη υπαγωγή του στην ΑΣΠΑΙΤΕ.



Οι βασικότερες σχεδιαζόμενες αλλαγές στο Νέο
Τεχνολογικό Λύκειο σε σχέση με τα σημερινά ΕΠΑΛ και τις
ΕΠΑΣ είναι οι:







  • ·        
    Κατάργηση της ΕΠΑΣ



  • ·        
    Τεχνολογικό Λύκειο με 4-5 Τομείς
    και 8-10 συνολικά ειδικότητες



  • ·        
    Αύξηση κατά 40% περίπου των διδακτικών
    ωρών των μαθημάτων γενικής παιδείας στην Β΄ & Γ΄ τάξη με
    παράλληλη μείωση των ωρών των μαθημάτων ειδικότητας.



  • ·        
    Μείωση των εργαστηριακών ωρών των
    τεχνολογικών μαθημάτων κατά 40-60% στη Β΄ & Γ΄ τάξη (για την Α΄ τάξη δεν
    προβλέπονται τεχνολογικά μαθήματα).



  • ·        
    Κατευθύνσεις στην Γ΄ τάξη ίδιες ακριβώς με
    το Γενικό Λύκειο για τη συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις εισαγωγής στην
    Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.



  • ·        
    Απολυτήριο Λυκείου για τους αποφοίτους με
    παράλληλη κατάργηση του Πτυχίου για όσους δεν συμμετέχουν στις Κατευθύνσεις.



  • ·        
    Μη απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων
    στους αποφοίτους.



  • ·        
    Δυνατότητα  εισαγωγής σε μονοετή
    προγράμματα κατάρτισης στα ΙΕΚ για τους αποφοίτους (όπως συμβαίνει και σήμερα
    για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ) απ’ όπου θα λαμβάνουν βεβαίωση παρακολούθησης και
    επαγγελματικά δικαιώματα μετά από εξετάσεις (θα ονομασθεί 4ο  έτος
    εξειδίκευσης).



  • ·        
    Οργανική σύνδεση των ΙΕΚ με τα ΣΕΚ
    και υποχρεωτική τοποθέτηση εκπαιδευτικών της επαγγελματικής εκπαίδευσης σε
    αυτά.























Παράλληλα τρέχουν υποστηρικτικές ενέργειες για μέτρα
που δεν θα περιλαμβάνονται στο νόμο για το Νέο Λύκειο αλλά σε υπουργικές
αποφάσεις.

Η πιo σημαντική από αυτές είναι οι αναθέσεις
μαθημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες ο τμηματάρχης της Δ/νσης Σπουδών Β/θμιας
Εκπ/σης κ. Ν. Σταθόπουλος έχει λάβει εντολή για την κατάρτιση νέας υπουργικής
απόφασης για τις αναθέσεις μαθημάτων στο Νέο Τεχνολογικό Λύκειο. Πηγές του
υπουργείου λένε ότι στόχος είναι να περιοριστούν οι ειδικότητες των
εκπαιδευτικών που θα μπορούν να διδάξουν στην Επαγγελματική Εκπαίδευση στο 30%
από τις υπάρχουσες σήμερα.





Vukentra.gr









 






















Υπουργείο Παιδείας: Νέο «non paper» και Εγκύκλιος για τις «απολύσεις» των
2.500 Εκπαιδευτικών. - Προθεσμία έως Δευτέρα 15/7/2013 για να
οριστικοποιηθούν οι λίστες δίνει το Υπουργείο (όλη η Εγκύκλιος παρατίθεται
στο τέλος).

Το Υπουργείο Παιδείας «ομολογεί»  έστω και αν
δηλώνει τα αντίθετα  ότι έρχονται και νέες …



Με νέο «non paper» το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να
δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα για τις ξαφνικές «απολύσεις» εκπαιδευτικών και
την διάλυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.



Ο Υπουργός κ. Κώστας Αρβανιτόπουλος, όπως όλοι οι
πεφωτισμένοι και καλοί πολιτικοί ξέχασε μέσα σε μία εβδομάδα όσα δήλωνε με
έμφαση «περί μη απόλυσης κανενός εκπαιδευτικού»...







Σύμφωνα με εγκύκλιο  του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου κ. Κυριαζή
(παρατίθεται στο τέλος), οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης  θα πρέπει έως
τη Δευτέρα  να στείλουν με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τις «λίστες» με
τους εκπαιδευτικούς των 52 ειδικοτήτων της Β/θμιας Επ/κής Εκπ/σης που
καταργούνται και έως την Τετάρτη 17.7.2013 όλα τα δικαιολογητικά που θα
καταθέσουν οι «θιγόμενοι» εκπαιδευτικοί.



Παραλήπτης όλων των αρχείων για
τους "απολυόμενους" εκπαιδευτικούς  είναι το Τμήμα Β’
ΤΕΕ της Δ/νσης Σπουδών Β/θμιας Εκπ/σης των κ.κ. Τάσου Βιολέτη και Σ.
Μερκούρη που έως σήμερα δήλωναν ότι «δεν γνωρίζουν» τίποτα για τις  προαποφασισμένες
αλλαγές και «μεταρρυθμίσεις», αφού βέβαια φρόντισαν πρώτα να «καλύψουν» τους
Κλάδους τους.



Η Εγκύκλιος του Υπουργείου δεν έχει καμία πρόβλεψη για
το τι θα γίνει με όσους εκπαιδευτικούς των καταργούμενων ειδικοτήτων κατέχουν
θέσεις διοίκησης στις σχολικές μονάδες και στις Διευθύνσεις Εκπ/σης.

Εικάζεται, αφού δεν υπάρχει για τις περιπτώσεις αυτές
καμία πρόβλεψη, ότι οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί δεν εξαιρούνται από τη
διαθεσιμότητα και συνεπώς επειδή θα αποχωρήσουν  τα οικεία ΠΥΣΔΕ θα
κλιθούν να τους αντικαταστήσουν  στις διοικητικές τους θέσεις.



Παρεμπιπτόντως και σε ότι αφορά στη Διεύθυνση
Β/θμιας Εκπ/σης Γ΄ Αθήνας η λίστα διαθεσιμότητας περιλαμβάνει 170εκπαιδευτικούς,
ορισμένοι από τους οποίους θα παραμείνουν στις θέσεις τους επειδή εμπίπτουν
στις προστατευόμενες κατηγορίες  που προβλέπει η εγκύκλιος του Υπουργείου.



Όπως, όμως, φαίνεται από το τελευταίο «non paper» του
Υπουργείου Παιδείας θα ακολουθήσουν και άλλες διαθεσιμότητες και
ουσιαστικά απολύσεις εκπαιδευτικών, έως ότου συμπληρωθεί ο μαγικός
αριθμός των 12.500 που σύμφωνα με το συγκεκριμένο ανυπόγραφο έγγραφο
είναι ο τελικός αριθμός των εκπαιδευτικών που έχει ορισθεί σε συμφωνία
με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ότι πρέπει να «αποχωρήσουν»
υποχρεωτικά.



Το Vukentra.gr είχε προαναγγείλει όσα συμβαίνουν
σήμερα εδώ (12.000 απολύσεις Εκπαιδευτικών από την Επαγγελματική
Εκπαίδευση)
και 4 μήνες (κλικ εδώ για να δείτε το άρθρο) και δυστυχώς επιβεβαιώθηκε. Ο τελικός αριθμός των εκπαιδευτικών που θα
κλιθούν «θέλοντας και μη» να περάσουν στην διαθεσιμότητα και στη ανεργία, αφού
θα απολυθούν  είναι πολύ μεγαλύτερος.



Το δεύτερο κύμα «διαθεσιμότητας & απολύσεων»
θα πραγματοποιηθεί το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, αμέσως μετά την κάλυψη των λειτουργικών κενών που θα παρουσιασθούν
στις σχολικές μονάδες  από τα οικεία ΠΥΣΔΕ.



Η Επαγγελματική Εκπαίδευση θα αποτελέσει
πάλι τη δεξαμενή από την οποία «θα αντληθούν» οι εκπαιδευτικοί των νέων
«λιστών» απόλυσης.

Αυτό θα συμβεί γιατί στα σχολεία της επαγγελματικής
εκπαίδευσης τα κενά και πλεονάσματα  για το νέο σχολικό έτος 2013 -14
υπολογίσθηκαν με βάση την προσέλευση των μαθητών και στη πρώτη τάξη (ΕΠΑΣ)
και τις ώρες των μαθημάτων ειδικότητας στη Β’ & Γ΄ Τάξη (ΕΠΑΛ).



Η ουσιαστική κατάργηση της Α΄ Τάξης των ΕΠΑΣ και η
μείωση κατά 70% περίπου των μαθημάτων ειδικότητας στη Β΄ Τάξη του Τεχνολογικού
Λυκείου (θα αντικαταστήσει το ΕΠΑΛ από την 1η
Σεπτεμβρίου που θα μείνει μόνο με την Γ΄τάξη)
σε συνδυασμό με την μείωση  των ειδικοτήτων σε 10 περίπου, θα έχει σαν
αποτέλεσμα  το 40 – 60% των εκπαιδευτικών ειδικότητας να κριθεί υπεράριθμο
σε δεύτερη φάση (τέλη Σεπτεμβρίου).



Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί εφόσον περάσουν τελικά στο
νομοσχέδιο για τους νέους τύπους λυκείου, οι προτάσεις μείωσης κατά 60%
των εργαστηριακών ωρών καλλιέργειας δεξιοτήτων στα σχολικά εργαστήρια και τα
ΣΕΚ, αφού κρίθηκε ότι η εκπαίδευση αυτού του τύπου επιβαρύνει υπερβολικά το
κόστος λειτουργίας της Β/θμιας Εκπ/σης.



Σύμφωνα με πληροφορίες που διαρρέουν από το Υπουργείο
Παιδείας, τα ΣΕΚ θα αποκοπούν από την Επαγγελματική Εκπαίδευση και θα ενταχθούν
στο Σύστημα Δια Βίου Μάθησης, υπό τα δημόσια ΙΕΚ που θα παραμείνουν υπό την
εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας για άλλα δύο χρόνια, πριν περάσουν στις
Περιφέρειες.

Ο σχεδιασμός αυτός στοχεύει στην κάλυψη  του
κόστους λειτουργίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από τα
Κοινωνικά Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που λόγο ατυχών χειρισμών της γραφειοκρατίας
του Υπουργείου είχε πάψει.



Ένας δεύτερος λόγος είναι η διαχείριση και
διάθεση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ που προβλέπονται
για την Β/θμια  Επαγγελματική Εκπαίδευση, λαμβανομένου υπόψη ότι η Ε.ΕΕ.
έχει αποκλίσει την διάθεση κονδυλίων ΕΣΠΑ για τη Γενική Εκπαίδευση, θεωρώντας
ότι αυτή αναβαθμίσθηκε οριστικά με το προηγούμενο Κοινοτικό Πλαίσιο
Στήριξης και δεν δικαιούται πλέον άλλης χρηματοδότησης.

Σήμερα, τα περισσότερα προγράμματα ΕΣΠΑ για την Β/θμια
Εκπ/ση τρέχουν υπό την εποπτεία και διαχείριση του ΙΕΠ (Πρόεδρος ο κ. Σ,
Γκλαβάς, αντιπρόεδρος ο κ. Κουμέντος), ένα μεγάλο μέρος τους μάλιστα πρόκειται
να ενεργοποιηθεί σύντομα για την σύνταξη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων, την
συγγραφή νέων βιβλίων και τις δράσεις (διαφημιστική τροφή στα ΜΜΕ) προβολής της
εικόνας των νέων τύπων Λυκείων.  Όποιος κατάλαβε..... (2.5 δις ευρώ είναι
αυτά...)



Σε ότι αφορά τους εκπαιδευτικούς που θα «περισσεύουν»
στους νέους τύπους Λυκείου και ειδικότερα  οι
έχοντες Τεχνικές και Επαγγελματικές ειδικότητες στο Τεχνολογικό Λύκειο, θα
κλιθούν σε πρώτη φάση να ενταχθούν σε οργανικές θέσεις στα δημόσια ΙΕΚ.



Σε δεύτερη φάση, με την «μεταφορά» των ΙΕΚ στις
Περιφέρειες θα «χάσουν» την εκπαιδευτική ιδιότητα και τα «προνόμια» που αυτή
προσφέρει (διδακτικό ωράριο, άδειες Εορτών και Καλοκαιριού) και θα «μεταταγούν»
υποχρεωτικά στη δευτεροβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση.



Σε κάθε περίπτωση ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα
αποχωρήσουν από την Β/θμια Εκπ/ση θα υπερβεί έως το τέλος του 2013 τους
12.500 που το Υπουργείο με το τελευταίο  δηλώνει σαν οροφή.



Στη συνέχεια  παρατίθονται:

α. Το Νέο «non paper» για τις 12.500
«απολύσεις Εκπαιδευτικών»,

β. το άρθρο για το «Νέο Λύκειο» και τις Αλλαγές που
είχαμε δημοσιεύσει τον Σεπτέμβριο του 2012,

γ. Η Εγκύκλιος του Υπουργείου για τη
Διαθεσιμότητα των 2.500 εκπαιδευτικών και

δ. ο πίνακας των καταργούμενων
ειδικοτήτων της Επαγγελματικής.

Τα σχόλια δικά σας…





Vukentra.gr







Το Νέο «non paper» του
Υπουργείου Παιδείας







Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης στο πλαίσιο των υποχρεώσεών του είχε
ορίσει την συμμετοχή του Υπουργείου Παιδείας στις 12.500 «διαθεσιμότητες»
σε 7.500 εκπαιδευτικούς.



Το Υπουργείο Παιδείας υποστήριξε ότι ο ποσοτικός
προσδιορισμός των υπό Διαθεσιμότητα Εκπαιδευτικών ή Διοικητικών Υπαλλήλων δεν
μπορεί να προηγείται της Έκθεσης Αξιολόγησης των Δομών, των Υπηρεσιών και του
Ανθρώπινου Δυναμικού του.



Γι αυτό προέβη σε αξιολόγηση των δομών του – που
στελεχώνουν 192.000 άτομα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ - και κατέδειξε
με μεθοδολογική αρτιότητα ότι στους σε Διοικητικές Θέσεις έχει 2500 κενές
οργανικές θέσεις που καλύπτουν έως σήμερα αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί και οι
εκπαιδευτικοί που δύνανται να τεθούν σε διαθεσιμότητα δεν υπερβαίνουν τους
2.000.



Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης
υιοθέτησε και υποστήριξε αποτελεσματικά τις τεκμηριωμένες θέσεις του Υπ.
Παιδείας στις πρόσφατες διαπραγματεύσεις.



Παράλληλα, και οι εκπρόσωποι της Task Force & της
Τρόικα συμφώνησαν με τη μεθοδολογική επάρκεια και συνεπώς με τα ποσοτικά
αποτελέσματα του staffing plan, ήτοι 2.000 εκπαιδευτικοί σε
διαθεσιμότητα.



Από τους πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς κατά την 30η
Ιουνίου 2013 το ΥΠΑΙΘ προχωρά με τη σειρά στα παρακάτω βήματα:



1ο Βήμα) στις 4933 κενές
οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις ειδικότητες Γυμναστών,
Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και
Καλλιτεχνικών, υποχρεωτική μετάταξη ισάριθμων υπεραρίθμων εκπαιδευτικών των
ιδίων ειδικοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πλεονάζουν.



2ο Βήμα) «διαθεσιμότητα»
εκπαιδευτικών που προκύπτουν από  κατάργηση κλάδων και ειδικοτήτων σε
ειδικότητες αποφοίτων των Επαγγελματικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Σχολών,
που οδηγούν στην ανεργία ή «επικαλύπτονται» στην αγορά εργασίας από αποφοίτους
ΤΕΙ & Δημοσίων ΙΕΚ.



3ο Βήμα)  υποχρεωτική μετάταξη στις 2.500 κενές
οργανικές θέσεις Διοικητικών Υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ της Κεντρικής
& των Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ καθώς και των Δημοσίων ΙΕΚ
όσων εκπαιδευτικών συνεχίζουν να πλεονάζουν, με ισόποση μείωση αποσπάσεων,
εφόσον είναι κατηγορίας ΠΕ & ΤΕ.



Μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων
τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη
περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως
Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων,
Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών & Βιολογικών
Εργαστηρίων &  Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς
και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης & Παραγωγής Ενδύματος,
Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει
σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.



Για αυτό το λόγο προχωρήσαμε στην κατάργηση 46
ειδικοτήτων από τις 110 ειδικότητες που υπήρχαν, συνολικά, έως σήμερα, και
συνεπώς στη κατάργηση 2.500 οργανικών θέσεων της τεχνικής εκπαίδευσης εκ των
οποίων οι 2.000 θα τεθούν σε διαθεσιμότητα και οι υπόλοιποι επειδή είτε λόγω
κοινωνικών κριτηρίων είτε λόγω μεταπτυχιακών εξαιρούνται και υποχρεωτικά μετατάσσονται
σε Διοικητικές Θέσεις που υπάρχουν κενά.

Άρα οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα
προέρχονται από την κατάργηση του τομέα Υγείας & Πρόνοιας και των
Ειδικοτήτων Αισθητικής, Κομμωτικής και Γραφικών Τεχνών στα ΕΠΑΛ και στις
ΕΠΑΣ.



Από αυτούς το 60% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε
διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες απαραίτητες και αναγκαίες των
υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και των ΟΤΑ.  Γεγονός που προμηνύει την
αξιοποίησή τους και την επαναπρόσληψή τους στις Υπηρεσίες υγείας του σχετικού
Υπουργείου τους προσεχείς μήνες.

Από τους υπολοίπους που τίθενται σε διαθεσιμότητα
υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο
επάγγελμα είτε μπορούν να ασκήσουν, όπως υδραυλικοί, κομμωτές κ.α.



Επίσης:

«Οι λουφαδόροι εκπαιδευτικοί δεν μετρήθηκαν,
εξαιρέθηκαν από το σύστημα διαχείρισης προσωπικού που κατέγραψε πόσοι
εκπαιδευτικοί είναι υπεράριθμοι και πόσοι λείπουν, ανά βαθμίδα και  ανά
ειδικότητα.

Άρα κανείς λουφαδόρος δεν γίνεται αιτία για να μπει
στη διαθεσιμότητα κάποιος άλλος   εκπαιδευτικός, κάποιος από τους
εκπαιδευτικούς που θα βρίσκονται στη λίστα.



Από το Μάρτιο, έχουμε στείλει όλες τις περιπτώσεις για
όσους υπάρχουν ενδείξεις ότι λουφάρουν στους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης, οι
οποίοι είναι οι μόνοι εκτός των Διευθυντών των Σχολείων που έχουν τη δυνατότητα
να τεκμηριώσουν και να οδηγήσουν στην «έξοδο» τους λουφαδόρους. Πέραν αυτού δεν
ξεπερνούν σύμφωνα με τις ενδείξεις τους 500 δηλαδή το 0,30% των
εκπαιδευτικών.

Δεν γλίτωσαν δηλαδή οι λουφαδόροι και έστειλαν άλλους
στη διαθεσιμότητα.



Πέραν αυτού από τον περασμένο Σεπτέμβριο αρχίσαμε να
καταγράφουμε τους εκπαιδευτικούς σε πληροφοριακό σύστημα. Μέχρι τότε κανείς στο
υπουργείο δεν ήξερε καθημερινά ποιος δουλεύει που και πόσο.  Τώρα πια από
το Σεπτέμβριο μπορεί να μην «υπάρχουν» λουφαδόροι αφού ο έλεγχος που εμείς τώρα
εφαρμόσαμε θα τους οδηγήσει στην τάξη να δουλέψουν»







"Νέο
Λύκειο" έως το Δεκέμβριο “Η Επαγγελματική Εκπαίδευση και οι Καθηγητές
της λίγο πριν το τέλος”







Πυρετώδεις είναι οι διεργασίες στο Υπουργείο Παιδείας για το Νέο Λύκειο και
τη μεταρρύθμιση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε αυτή να έχει νομοθετηθεί έως
το Δεκέμβριο. Σύμφωνα με πληροφορίες την ευθύνη για τον καθορισμό των αλλαγών
και τη σύνταξη του νομοσχεδίου έχει ο ειδικός γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας
Εκπ/σης  συνταξιούχος εκπαιδευτικός κ. Γκλαβάς.

Σε ότι αφορά το Γενικό Λύκειο οι αλλαγές που θα
υπάρξουν στο σχέδιο της κ. Διαμαντοπούλου είναι λίγες έως ελάχιστες.



Μεγάλες αλλαγές θα υπάρξουν στο Τεχνολογικό Λύκειο που
αναμένεται να παρουσιαστεί πολύ διαφορετικό από αυτό που είχε οραματιστεί η
υπουργός Παιδείας του κ. Παπανδρέου.

Οι αρμόδιοι του υπουργείου πιεζόμενοι από τα «λόμπυ»
των καθηγητών γενικών μαθημάτων (Μαθηματική Εταιρία, Ομοσπονδία Φιλολόγων,
Πανεπιστημιακά τμήματα, κλπ.) και με την δικαιολογία της θεσμοθέτησης ενός Νέου
Τεχνολογικού Λυκείου, ισοδύναμου με το Γενικό, προχωρούν στην ουσιαστική
κατάργηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη μορφή που έως σήμερα
γνωρίζαμε.



Παρότι το ποσοστό του μαθητικού δυναμικού σ’ αυτόν τον
κλάδο της Β/θμιας δεν ξεπερνά το 21-28% (το υπόλοιπο φοιτά στη Γενική) η αλλαγή
κρίνεται, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Παιδείας, επιβεβλημένη προκειμένου
να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας στους  εκπαιδευτικούς γενικών μαθημάτων
και ξένων γλωσσών που οι προηγούμενοι υπουργοί Παιδείας διόριζαν μην αντέχοντας
στην κοινωνική και πολιτική πίεση.



Βέβαια οι ειδήμονες της Αν. Παπανδρέου 37 δεν
διαθέτουν, με αντικειμενικά κριτήρια, τις ικανότητες να συνδυάσουν την
εκπαίδευση με την οικονομία σε μία εποχή μάλιστα που η χώρα στερείτε
μικρομεσαίων στελεχών για την παραγωγική μηχανή της.

Πόσο μάλλον την χρονική στιγμή που απόφοιτοι της
Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης εγγράφονται σε ΕΠΑΣ προκειμένου να αποκτήσουν γνώσεις
και επαγγελματικά δικαιώματα  σε επαγγέλματα με υψηλό ποσοστό απασχόλησης
(υδραυλικοί, ψυκτικοί, αισθητικοί, κλπ.).



Στον αντίποδα η οικονομική και παραγωγική «ατμομηχανή»
της Ευρώπης Γερμανία έχει 22-23% γενική εκπαίδευση και 78-79% επαγγελματική. Οι
συγκρίσεις………για τους μη ειδικούς γιατί τα στοιχεία τα χρησιμοποιούν όταν
θέλουν να δικαιολογήσουν την καταστροφή και τα χαράτσια….



Βασικοί συνομιλητές της ηγεσίας του Υπουργείου
Παιδείας και ειδικότερα της ομάδας Γκλαβά σε ότι αφορά το Τεχνολογικό Λύκειο
είναι:



α. Η ομάδα της ΕΠΑΣ Χαϊδαρίου. Συγκροτείται από τον Διευθυντή της ΕΠΑΣ που έχει
προϋπηρεσία ως Προϊστάμενος του Τμήματος Β΄ ΤΕΕ του Υπουργείου  επί
υπουργίας Άρη Σπηλιωτόπουλου και Άννας Διαμαντοπούλου και
εκπαιδευτικούς ΠΕ 17. Η ομάδα αυτή συμμετείχε με προτάσεις και στη
διαβούλευση της κας Διαμαντοπούλου. Ήδη οι προτάσεις της έχουν παραδοθεί χέρι
με χέρι τόσο στην ομάδα Γκλαβά, όσο και στο στέλεχος του Γραφείου Υπουργού
κ. Καν. Αλεξανδρόπουλο.



β. Η ΕΕΤΕΚ (Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής
Εκπαίδευσης & Κατάρτισης). Εμφανίσθηκε από το
πουθενά πριν 2,5  περίπου χρόνια. Ιδρυτής της ο συνταξιούχος εκπαιδευτικός
κ. Κ. Ανδριανοπουλίτης που είναι και πρόεδρός της. Η πορεία
του κ. προέδρου στην εκπαίδευση ήταν «ευδόκιμος». Πτυχιούχος της
ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ, διετέλεσε προϊστάμενος του Τμήματος Β΄ ΤΕΕ του Υπουργείου
Παιδείας επί κυβέρνησης Σημίτη και τακτικός επιμορφωτής εκπαιδευτικών,
στα ΠΕΚ Αττικής την ίδια περίοδο. Μετά τις εκλογές του 2004 ενεπλάκι στην
αναβίωση της ΟΛΤΕΕ, έως την αποχώρησή του από την υπηρεσία λόγω
συνταξιοδότησης, οπότε ίδρυσε την Ε.Ε.Τ.ΕΚ.. Προτάσεις είχε καταθέσει και στην
κ. Διαμαντοπούλου. Στην παρούσα φάση βρίσκεται σε καθημερινή βάση στους
διαδρόμους του Υπουργείου κομίζοντας της προτάσεις του.



γ. Η  ΕΤΕ (Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών). Εκπροσωπείται (επίσημα ή ανεπίσημα) από τον πρόεδρο της κ. Γ. Μουστάκα
διευθυντή του ΣΕΚ Αγ. Αναργύρων, ηλεκτρονικό στην ειδικότητα και μέλος του Δ.Σ.
της ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΑΣΕΤΕ/ΣΕΛΕΤΕ). εκλέχθηκε για 2η φορά στην ηγεσία της Ένωσης,
αν και υπάρχουν αιτιάσεις για τις τελευταίες εκλογές της αφού αυτές δεν έγιναν
αντιληπτές απ’ όλα τα μέλη της. Βασική του πρόταση, που είχε κατατεθεί και στην
κ. Διαμαντοπούλου, είναι η ίδρυση Πειραματικών Τεχνολογικών Λυκείων με πρώτο
αυτό στο χώρο που σήμερα λειτουργούν το 1ο & 2ο ΕΠΑΛ και η ΕΠΑΣ Αμαρουσίου
με ταυτόχρονη υπαγωγή του στην ΑΣΠΑΙΤΕ.



Οι βασικότερες σχεδιαζόμενες αλλαγές στο Νέο
Τεχνολογικό Λύκειο σε σχέση με τα σημερινά ΕΠΑΛ και τις
ΕΠΑΣ είναι οι:







  • ·        
    Κατάργηση της ΕΠΑΣ



  • ·        
    Τεχνολογικό Λύκειο με 4-5 Τομείς
    και 8-10 συνολικά ειδικότητες



  • ·        
    Αύξηση κατά 40% περίπου των διδακτικών
    ωρών των μαθημάτων γενικής παιδείας στην Β΄ & Γ΄ τάξη με
    παράλληλη μείωση των ωρών των μαθημάτων ειδικότητας.



  • ·        
    Μείωση των εργαστηριακών ωρών των
    τεχνολογικών μαθημάτων κατά 40-60% στη Β΄ & Γ΄ τάξη (για την Α΄ τάξη δεν
    προβλέπονται τεχνολογικά μαθήματα).



  • ·        
    Κατευθύνσεις στην Γ΄ τάξη ίδιες ακριβώς με
    το Γενικό Λύκειο για τη συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις εισαγωγής στην
    Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.



  • ·        
    Απολυτήριο Λυκείου για τους αποφοίτους με
    παράλληλη κατάργηση του Πτυχίου για όσους δεν συμμετέχουν στις Κατευθύνσεις.



  • ·        
    Μη απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων
    στους αποφοίτους.



  • ·        
    Δυνατότητα  εισαγωγής σε μονοετή
    προγράμματα κατάρτισης στα ΙΕΚ για τους αποφοίτους (όπως συμβαίνει και σήμερα
    για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ) απ’ όπου θα λαμβάνουν βεβαίωση παρακολούθησης και
    επαγγελματικά δικαιώματα μετά από εξετάσεις (θα ονομασθεί 4ο  έτος
    εξειδίκευσης).



  • ·        
    Οργανική σύνδεση των ΙΕΚ με τα ΣΕΚ
    και υποχρεωτική τοποθέτηση εκπαιδευτικών της επαγγελματικής εκπαίδευσης σε
    αυτά.























Παράλληλα τρέχουν υποστηρικτικές ενέργειες για μέτρα
που δεν θα περιλαμβάνονται στο νόμο για το Νέο Λύκειο αλλά σε υπουργικές
αποφάσεις.

Η πιo σημαντική από αυτές είναι οι αναθέσεις
μαθημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες ο τμηματάρχης της Δ/νσης Σπουδών Β/θμιας
Εκπ/σης κ. Ν. Σταθόπουλος έχει λάβει εντολή για την κατάρτιση νέας υπουργικής
απόφασης για τις αναθέσεις μαθημάτων στο Νέο Τεχνολογικό Λύκειο. Πηγές του
υπουργείου λένε ότι στόχος είναι να περιοριστούν οι ειδικότητες των
εκπαιδευτικών που θα μπορούν να διδάξουν στην Επαγγελματική Εκπαίδευση στο 30%
από τις υπάρχουσες σήμερα.





Vukentra.gr









Last Updated on Tuesday, 21 January 2014 10:10  

Αναζήτηση

παλιό site

Αυτό ειναι το παλιό site της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Δείτε το καινούριο site μας!!