Έκρυθμη κατάσταση στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Τ.Ε.Ε. λόγω εκατοντάδων κενών εκπαιδευτικών. Κοινοποίηση αιτημάτων στον Εργοδότη και γνωστοποίηση Κήρυξης Στάσης Εργασίας

Saturday, 19 January 2013 08:30
Print

Κύριε Υπουργέ,

Ήδη
από την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2012-13, η Ομοσπονδία μας έκρουσε τον
κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση που διαφαινόταν ότι θα δημιουργηθεί στη
λειτουργία των σχολείων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ε,). Παρά
τη συνταξιοδότηση χιλιάδων εκπαιδευτικών την τελευταία τριετία (μόνο το 2011
αποχώρησαν πάνω από 5.000) και των ήδη υφισταμένων ελλείψεων μόνιμων
εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, ο αριθμός προσλήψεων εκπαιδευτικών τεχνικών
ειδικοτήτων ήταν μηδενικός
([1]).

 Στο
θέμα αυτό επανήλθαμε τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο με επιστολές μας στις οποίες
περιγράφαμε την δραματική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα σχολεία της
Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ε.)
, απευθύναμε έκκληση
προς εσάς και ζητούσαμε την άμεση παρέμβασή σας για να «σωθούν» τα σχολειά αυτά
([2]).

«Ασφαλείς»
δημοσιογραφικές πληροφορίες ανέφεραν βέβαια από το καλοκαίρι ότι από τις 13
Περιφέρειες της χώρας μόνο οι τρεις (3) παρουσίαζαν ελλείψεις, ενώ οι υπόλοιπες
δέκα (10) είχαν και …πλεονάζον προσωπικό …

Με
επάλληλες δημόσιες δηλώσεις σας Κύριε Υπουργέ, δεσμευθήκατε ότι θα
αντιμετωπίσετε εγκαίρως όλα τα προβλήματα που θα προέκυπταν. Συγκεκριμένα:

Κι
όμως …

Σήμερα, τέσσερις (4) και πλέον μήνες από την έναρξη
των μαθημάτων και με την ΕΚΠΝΟΗ του Α’ τετραμήνου της σχολικής χρονιάς,
εξακολουθούν να παραμένουν πολλές εκατοντάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα
σχολεία της Τ.Ε.Ε.
με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιούνται μαθήματα
Γενικής Παιδείας και Ειδικοτήτων στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ., των ΕΠΑ.Σ., των
Σ.Ε.Κ. και των Τ.Ε.Ε. Β’ βαθμίδας, ενώ υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις και σε
ειδικό και βοηθητικό προσωπικό στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.

Στις 14-1-2013, ο ίδιος ο
Υφυπουργός σας αναγνώρισε την ύπαρξη
1.400 κενών
εκπαιδευτικών, τη στιγμή που οι Ομοσπονδίες υπολογίζουν
τον αριθμό αυτό σε 2.000 ([7]).

Σε πάρα πολλά σχολεία της Τ.Ε.Ε. σε όλη την επικράτεια δεν
διδάσκονται βασικά μαθήματα ειδικοτήτων λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών, ενώ σε
πολλές περιπτώσεις ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΩΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ !!
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι:

  1. Ολόκληρα τμήματα Τομέων και Ειδικοτήτων κινδυνεύουν να
    καταρρεύσουν
    .

  2. Δεν διδάσκονται Πανελληνίως Εξεταζόμενα Μαθήματα.

  3. Στα
    εργαστηριακά μαθήματα
    η έλλειψη
    του (κατά το Νόμο) επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών εγκυμονεί σοβαρότατους
    κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών
    που χειρίζονται βαριά και
    επικίνδυνα μηχανήματα ή κατασκευάζουν άκρως επικίνδυνα ηλεκτρικά κυκλώματα.

  4. Υποχρεώνονται εκπαιδευτικοί
    κλάδου ΔΕ να διεξάγουν
    μόνοι τους εργαστηριακά μαθήματα, χωρίς να έχουν δικαίωμα
    ούτε να εξετάσουν, ούτε να βαθμολογήσουν.

  5. Τα κενά αφορούν σε ειδικότητες εκπαιδευτικών που
    λείπουν εντελώς και δεν μπορούν να
    καλυφθούν ούτε με την υπερωριακή απασχόληση στην οποία υποχρεώνονται
    οι
    εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων,

  6. Στα ειδικά σχολεία εξακολουθεί να μην εφαρμόζεται η Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε τον
    Απρίλιο του 2012 για την κάλυψη 629 οργανικών θέσεων
    .

Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξύ στις τελευταίες τάξεις και οι μαθητές της Τ.Ε.Ε.:

Α) είτε ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΤΥΧΙΟ ειδικότητας,

Β) είτε θα πάρουν πτυχίο, χωρίς να έχουν διδαχθεί βασικές
τεχνικές έννοιες και χωρίς να έχουν
ασκηθεί
σε βασικές δεξιότητες της ειδικότητας.

Και στις δύο περιπτώσεις, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: ΠΛΗΡΗΣ
ΑΠΑΞΙΩΣΗ της ήδη υποβαθμισμένης ΔΗΜΟΣΙΑΣ Τ.Ε.Ε. και υποβάθμιση των πτυχίων που
παρέχει
,

Στα
έγγραφά μας που σας αποστέλλουμε για να μας ενημερώσετε επίσημα για τα κενά,
καθώς και για το δυναμικό των σχολείων (μαθητές και καθηγητές), μας απαντάτε
σταθερά ότι «…ο Υφυπουργός Παιδείας …δεν
ενέκρινε να προβούμε στην διάθεση των στοιχείων που αιτείσθε
» ([8]). Τα στοιχεία όμως αυτά τα χειρίζονται με άνεση οι δημοσιογράφοι
([9]),
ορισμένοι εκ των οποίων βάλουν συστηματικά εναντίον της Τ.Ε.Ε
. Έχουμε
λοιπόν εύλογη απορία, πώς είναι δυνατόν να κυκλοφορούν αυτά τα στοιχεία
ελεύθερα μόνο σε εκείνους, ενώ δεν δίνετε πρόσβαση στους εκλεγμένους
εκπροσώπους των εργαζομένων !!

Δεν
σας κρύβουμε την απογοήτευσή μας για την απάντησή σας στο έγγραφό μας για την
κάλυψη των κενών ([10]),
όπως και στις επερωτήσεις Βουλευτών του Ελληνικού Κοινοβουλίου που έγιναν με
αφορμή τα δικά μας έγγραφα ([11]),
καθώς και σε αντίστοιχες επιστολές συλλόγων αδιόριστων εκπαιδευτικών ([12]).
Από τον αναλυτικό κατάλογο των ενεργειών σας προκύπτει ότι:

Με όλο
το σεβασμό στο πρόσωπό σας, θα μας επιτρέψετε Κύριε Υπουργέ κάποιες
διαπιστώσεις, σκληρές όσο και η πραγματικότητα που βιώνει η Εκπαίδευση σήμερα.

  1. Την σκληρή
    δημοσιονομική πραγματικότητα
    της Χώρας που επικαλείσθε στα έγγραφά
    σας, δεν
    την γνωρίζατε όταν αναλαμβάνατε τα καθήκοντά σας στο Υπουργείο ;

    Διότι, εάν την γνωρίζατε και ενσυνείδητα προβαίνατε στις δηλώσεις ότι «…θα καλυφθούν όλα τα κενά, εάν υπάρξουν»,
    τότε οφείλετε μια εξήγηση στον Ελληνικό Λαό. Αν δεν την γνωρίζατε, οφείλατε να
    λάβατε Πολιτική Θέση και Μέτρα αντιμετώπισης της κατάστασης μόλις την μάθατε,
    και τέλος πάντων ΤΩΡΑ !!

  2. Οι απαντήσεις της Υπηρεσίας σας κινούνται σε αυστηρά
    Διοικητικά πλαίσια και έχει απολύτως
    Λογιστική Δομή
    . Δεν τις υπογράφετε εσείς, εκφράζουν όμως και μεταφέρουν
    την άποψη της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου. Άλλωστε, εσείς τις προσκομίσατε
    ως απάντηση και στις επερωτήσεις των Βουλευτών. Προς το παρόν όμως, ο
    Υπουργός Παιδείας δεν είναι υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών
    ,
    αλλά συνδιαμορφώνει με τους συναρμόδιους Υπουργούς, και υπό τον Πρωθυπουργό,
    τις πολιτικές του Υπουργείου του.  

  3. Εάν το έργο των Υπουργών περιορίζεται πλέον στο να
    εφαρμόσουν απλώς τις οικονομικές δεσμεύσεις που ανέλαβε η Κυβέρνηση απέναντι
    στην Τρόϊκα για περιορισμό των δαπανών, τότε, σεβόμενος το πολιτικό σας ήθος, οφείλετε
    να διαμαρτυρηθείτε στον πολιτικό σας προϊστάμενο και να προτείνετε να διοριστεί
    στη θέση σας …Ορκωτός Λογιστής !

  4. Εάν εννοείτε να τιμήσετε την εντολή του Ελληνικού Λαού και
    την εμπιστοσύνη του Πρωθυπουργού να διαχειριστείτε ένα τόσο ευαίσθητο χώρο όπως
    αυτόν της Παιδείας, την ώρα μάλιστα που τίθεται ενώπιόν σας ένα τεράστιο
    πρόβλημα που δυναμιτίζει τα θεμέλια της Δημόσιας Εκπαίδευσης, οφείλετε
    να αναλάβετε ΑΜΕΣΩΣ Πολιτικές Πρωτοβουλίες για την θεραπεία του
    . Αν
    είστε διατεθειμένος να αναλάβετε τέτοια δράση, θα είμαστε στο πλευρό σας, και η
    προσπάθειά σας θα αναγνωριστεί από όλους. Δεν μπορείτε όμως να αρκείσθε στην
    παράθεση λογιστικών στοιχείων «δικαιολόγησης» της κατάστασης και μόνο
    .

  5. Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορείτε να μετακυλύετε την ευθύνη
    «επιλύσεως» του προβλήματος

    (που απαιτεί πολιτική λύση) στους
    Διοικητικά Υφισταμένους σας
    με την «οδηγία» να κάνουν ότι μπορούν
    με προσωπικό που έχουν «…προκειμένου να
    διασφαλιστεί η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων υπαγωγής τους
    ».

  6. Το Μνημόνιο που επικαλείσθε προβλέπει 1 διορισμό για κάθε 5
    αποχωρήσεις. Από το συνολικό αριθμό των   που αναλογεί στις μέχρι σήμερα
    αποχωρήσεις γιατί εγκρίθηκαν μόνο 225
    ; Τι απέγιναν οι υπόλοιποι 840 ;
    Γιατί δεν εφαρμόζετε έστω το Μνημόνιο ;

  7. Γιατί δεν διορίζονται οι 600 εκπαιδευτικοί
    (ΑΣΕΠ-40%) τεχνικών ειδικοτήτων που οφείλει το Υπουργείο να διορίσει από
    τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2008
    ;

  8. Γιατί επιλέξατε να διορίσετε συγκεκριμένες κατηγορίες
    εκπαιδευτικών εκτός ΑΣΕΠ-40% και να αφήσετε πάλι εκτός διορισμών τις τεχνικές
    ειδικότητες
    ;

  9. Από τους 3.113 αναπληρωτές που τοποθετήσατε
    γιατί μόλις οι 553 είναι τεχνικών ειδικοτήτων, όταν τα κενά
    είναι τριπλάσια στα ΕΠΑ.Λ. και τις ΕΠΑ.Σ. της χώρας;

  10. Πότε θα σταματήσει
    το Υπουργείο να αναφέρεται σε βασικές
    και μη ειδικότητες;
    Νοείται τέτοιος
    «ρατσιστικός» διαχωρισμός στην Γενική Εκπαίδευση; Μήπως τα μαθήματα ειδικοτήτων
    δεν είναι «βασικά» για τα σχολεία της Τ.Ε.Ε.; Μήπως τελικά τα σχολεία της
    Τ.Ε.Ε. συλλήβδην είναι αυτά που δεν θεωρούνται «ΒΑΣΙΚΑ» κατά την άποψη του
    Υπουργείου ;

  11. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ μηχανολόγοι,
    ηλεκτρολόγοι, οχημάτων, κομμωτικής, νοσηλευτικής, γεωπόνοι κλπ αποσπασμένοι σε «αλλότρια έργα»
    ώστε να τους επαναφέρετε στα σχολεία για να συμπληρώσουν τα λειτουργικά κενά !

  12. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ να
    καλύψετε κενά μαθημάτων ειδικότητας με υπερωριακή απασχόληση
    όταν από το σχολείο λείπουν εντελώς εκπαιδευτικοί
    αντίστοιχων ειδικοτήτων !

  13. Θεωρούμε ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ τη διατύπωση του
    Υπουργείου στο απαντητικό του έγγραφο προς σύλλογο αναπληρωτών όπου «Σημειώνεται ότι, η μη κάλυψη του συνόλου των λειτουργικών κενών στη
    Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε κάθε φάση πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών, ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗΣ
    ΝΟΜΙΜΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ της Διοίκησης
    » ([13]).
    Δηλαδή, κατά την άποψη του Υπουργείου, η Διοίκηση δεν οφείλει να καλύψει το
    σύνολο των λειτουργικών κενών; Τότε για ποιο λόγο υφίσταται ; Και τότε πώς
    ζητάτε από τους Υφισταμένους σας να διασφαλίσουν την «…ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων υπαγωγής τους»
    αφού αυτό «δεν αποτελεί οφειλόμενη νόμιμη
    ενέργεια της Διοίκησης
    »; Εάν εσείς δεν υποχρεούσθε να
    καλύψετε τα κενά, προφανώς δεν
    υποχρεούνται ούτε οι υφιστάμενοί σας
    !!

  14. Πολλοί Διευθυντές Β’
    βάθμιας Εκπαίδευσης
    , υπακούοντας στις εντολές σας για την εκ των ενόντων
    αντιμετώπιση της κατάστασης, δίνουν
    προφορικές εντολές στους Διευθυντές των Σχολείων πιέζοντάς τους
    να
    αναλάβουν οι ίδιοι την ευθύνη να
    διαλύσουν
    τμήματα, να στείλουν
    τους μαθητές σε άλλη απομακρυσμένη μονάδα, να
    περικόψουν
    ώρες διδασκαλίας από μάθημα που διδάσκεται ώστε ο καθηγητής
    να διδάξει και «ολίγον» κάποιο μάθημα που υπήρχε κενό εκπαιδευτικού, να οργανώσουν επιλεκτική
    διδασκαλία θεωρίας ή εργαστηρίου. Δεν είναι λίγες
    οι περιπτώσεις που «ζητήθηκε ο λόγος» από τους Διευθυντές των Σχολείων γιατί έγραψαν
    μαθητές σε τμήματα ειδικοτήτων
    που
    διδάσκονται στο σχολείο τους, χωρίς να
    έχουν …εξασφαλίσει από την αρχή της χρονιάς μόνιμο διδακτικό προσωπικό με
    οργανική θέση εκεί !
     

Κύριε Υπουργέ.

Η κατάσταση στην Δημόσια Τεχνική
Επαγγελματική Εκπαίδευση έχει ξεφύγει πια από κάθε έλεγχο
([14]).

Αποδεικνύεται
τελικά ότι οι επαναλαμβανόμενες ανακοινώσεις του Υπουργείου σας περί
αναβάθμισης της Τ.Ε.Ε. αποτελούν ψευδεπίγραφες δηλώσεις άνευ περιεχομένου,
γιατί η σκληρή πραγματικότητα σας διαψεύδει. Αν θέλετε να κλείσετε τα
σχολεία της Τ.Ε.Ε. υπάρχει και πιο έντιμος τρόπος να το κάνετε
από το να ταλαιπωρείτε χιλιάδες
εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και κηδεμόνες, και να παίζετε με τις ζωές και το μέλλον αυτών των παιδιών.

Κλείστε
λοιπόν τα σχολεία της Τ.Ε.Ε. και γεμίστε την αγορά εργασίας με Πανεπιστημιακά
Πτυχία, Masters, Doctoras, ή μάλλον με ανειδίκευτους εργάτες
απόφοιτους Γενικού Λυκείου, και πάντως, κατεστραμμένες ζωές πριν καν
ξεκινήσουν… Έτσι και αλλιώς όλα αυτά τα χρόνια αυτό γίνεται… Φαίνεται ότι ούτε
οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, ούτε η Ευρωπαϊκή εμπειρία, είναι αρκετές για
να ανατρέψουν αυτή τη συλλογική κοινωνική μωρία και τα κατεστημένα συντεχνιακά
συμφέροντα !

Μέχρι
όμως να βρείτε το πολιτικό θάρρος να ομολογήσετε τα ανομολόγητα,

απαιτούμε

Σας καλούμε

να
δεχθείτε την αντιπροσωπία των μελών του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας μας για να σας
υποβάλλουμε τα αιτήματά μας, την Τρίτη
22 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 12:00 το μεσημέρι, στο γραφείο σας, στο
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Ανδρέα
Παπανδρέου 37 Μαρούσι, όπως έχετε υποχρέωση από το Νόμο 1264/1982 (άρθρο 16,
παρ. 4), και σας γνωστοποιούμε ότι:

Κηρύσσουμε

ΤΡΙΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ την Τρίτη 22
Ιανουαρίου 2013, τις ώρες από 11:00π.μ – 02:00μ.μ.
και συγκέντρωση
διαμαρτυρίας στα γραφεία του Εργοδότη
την ίδια μέρα, σύμφωνα με την με
αρ. 020-01/15-1-2013 Απόφαση του Δ.Σ. της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε., για τη διευκόλυνση των
συναδέλφων εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

Για το Διοικητικό
Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

ο Πρόεδρος Σεραφείμ Κερασιώτης

ο Γενικός Γραμματέας Σταμάτιος
Σταματιάδης











([1])  βλ. ΔΤ
ΟΛΤΕΕ-004/4-9-2012 «Η κατάσταση στην
Εκπαίδευση με τη έναρξη της Σχολικής Χρονιάς
» https://docs.google.com/file/d/0B1lU_GX-5rMGLU15TDJRVTZZRFk/edit







([2])  βλ.
επιστολές μας προς τον Υπουργό Παιδείας:



Α_ με αρ. πρωτ. 064/12-10-2012 και θέμα «Διορισμοί Μονίμων και Αναπληρωτών 
Εκπαιδευτικών, Κάλυψη Κενών
» https://docs.google.com/file/d/0B1lU_GX-5rMGeGN6RWhEbUdvUVU/edit?pli=1



Β_ με
αρ. πρωτ. 092/16-11-2012 και θέμα «Εκρηκτική κατάσταση στα σχολεία της Τ.Ε.Ε. λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών» https://docs.google.com/file/d/0B1lU_GX-5rMGRlBkaU54bnp0dE0/edit







([3])  βλ. http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_24/08/2012_493296







([4])  βλ. http://esos.gr/article/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/syskepsi-ypoyrgoy-stelexi-to-xronodiagramma-gia-anaplirotes-kai-apospaseis-topothetiseis-gia-ti-nea-sxoliki-xronia







([5])  βλ. http://www.mpa.gr/pressReleaseView.php?id=30692&doc_id=11726806







([6])  βλ. http://www.minedu.gov.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=5446%3A11-09-12-diloseis-ypoyrgoy-paideias-thriskeymaton-politismoy-kai-athlitismoy-k-konstantinoy-arbanitopoyloy-gia-tin-enarksi-tis-sxolikis-xronias&catid=80%3Adeltia-typoy&Itemid=806&lang=el







([7])  βλ. http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=335729







([8])  βλ. απαντητικές
επιστολές του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. στα αιτήματά μας για διάθεση στοιχείων:



Α_ https://docs.google.com/file/d/0B1lU_GX-5rMGVnFVaVZBSlA2TTA/edit



Β_ https://docs.google.com/file/d/0B1lU_GX-5rMGLUFJWDQyeGVRelE/edit







([9])  βλ https://docs.google.com/file/d/0B1lU_GX-5rMGYWtVdjRwRk50b3M/edit







([10]) βλ. https://docs.google.com/file/d/0B1lU_GX-5rMGRW1mR2xOWVJjVms/edit







([11]) βλ. ΔΤ ΟΛΤΕΕ
024/10-12-2012 «Επερωτήσεις Βουλευτών για
την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση
», https://docs.google.com/file/d/0B1lU_GX-5rMGOTRlUm9CVkwydDQ/edit







([12]) βλ. http://adioristoi.blogspot.gr/2012/11/blog-post_30.html







([13]) βλ. https://docs.google.com/file/d/0B1lU_GX-5rMGWTJ1ZXNNTG5JM00/edit







([14]) βλ. Σχολεία σε κατάστασης κρίσης (ενδεικτικά):



Α_  http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pxA2USfKxFM



Β_ https://docs.google.com/file/d/0B1lU_GX-5rMGLUdsMTB2Ty1CMWs/edit



Γ_ Την άμεση στελέχωση της
ΕΠΑΣ Καρδίτσας …ζητά ο Σπύρος Ταλιαδούρος με Ερώτησή του στη Βουλή, Η Αλήθεια,
καθημερινή εφημερίδα Θεσσαλίας, 16-1-2013, ΑΦ 2574



Δ_ http://www.lamiastar.gr/index.php/topikes-eidiseis/nomoi/voiwtia/19419-2013-01-15-11-55-46.html



Ε_ http://www.youtube.com/watch?v=4-WssLStvE0&feature=player_embedded



Ζ_ http://www.ert.gr/webtv/net/item/9130-Den-kanoyn-mathhmata-Eidikothtas-sthn-EPAS-kai-sta-EPAL-06-12-2012#.UPhqNPJ8yKh